فرماندار هشترود؛

اجرای قطعه پنج آزاد راه هشترود- مراغه سال آینده آغاز می‌شود

1400/12/03 - 16:31 - کد خبر: 59400
عکس

نصر: فرماندار هشترود از اجرای مجدد قطعه پنج آزاد راه هشترود - مراغه خبر داد و گفت: عملیات ۳۵ کیلومتر از این آزاد راه در سال آینده از طرف هشترود و مراغه شروع خواهد شد.

به گزارش نصر، علیرضا توری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران همچنین از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ایران در معادن هشترود خبر داد و گفت: ۵۹ معدن مهم از جمله مس، طلا و سنگ آهن در این شهرستان کشف شده است اما عایدی برای شهرستان ندارد تا جایی که سنگ سبز مرمر کریم آباد به صورت خام به اصفهان و از آنجا هم به عتبات عالیات عراق می رود.
فرماندار شهرستان هشترود عمده مشکل شهرستان برای سرمایه گذاری را کمبود برق عنوان کرد و گفت: کمبود برق در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی باعث شده بود بیشتر سرمایه گذاران که نیاز به برق داشتند نتوانند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند اما با تلاش های صورت گرفته ایجاد پست ۴۰۰ مگاواتی برای تامین برق سرمایه گذاری های نیاز به برق بالا با هزینه یک هزار میلیارد تومان احداث خواهد شد.
توری از سرمایه گذاری بانک مسکن برای احداث ۶۰۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در هشترود هم خبر داد.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول ۹۲ کیلومتر بوده که در این طرح ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸.۶ متر، سرعت رفت و آمد متوسط ۱۲۰ متر در ساعت، اجرا می شود و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر ۹ کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار