معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

حفظ جان شهروندان اولویت پلیس است/ خبرنگاران در چنین حوادثی از  کاور خبرنگاری استفاده نمایند

1400/12/03 - 15:28 - کد خبر: 59398
سقوط جنگنده

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به انتشار تصاویر و‌ مطالبی پیرامون برخورد با خبرنگار صدا و سیما در صحنه حادثه سقوط هواپیما در تبریز واکنش نشان داد.

به گزارش نصر، سرهنگ شعفی در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار داشت: در چنین صحنه هایی که احتمال بروز هر حادثه دیگری وجود دارد حفظ جان شهروندان و‌حاضران در صحنه اولویت پلیس است و احتمال بروز خطرات بعدی متصور می باشد.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد نظم و امنیت در محل سقوط هواپیما برای ایمن سازی و‌خارج کردن پیکر شهدا و‌ لاشه هواپیما ، پلیس حسب وظایف ذاتی باید شعاع امنیتی محل را برای امداد رسانان ایجاد می نمود تا عملیات  امداد رسانی به نحو احسن انجام گیرد؛ این مقام انتظامی اظهار کرد: به لحاظ وجود کثرت افرادی که اقدام به تصویر برداری از صحنه می نمودند به لحاظ نبود کاور خبرنگاری رسانه مربوطه امکان شناسایی برای تمام نیروهای پلیس در صحنه امکان پذیر نبوده  و بایستی خبرنگاران برای حفظ جان خود شعاع امنیتی را رعایت و با پلیس همکاری نمایند.
وی در خصوص موضوع پیش آمده با خبرنگار صدا وسیما افزود: در محلی که خبرنگاران صدا و‌سیما حضور داشتند به دلیل نزدیکی به محل حادثه احتمال بروز هر حادثه ای وجود داشت که بی شک هر نوع تذکری در راستای حفظ جان آنان داده شده است وجهت جلوگیری از تصویری برداری افراد غیر مسئول خبرنگاران صدا وسیما می بایستی از کاور های مربوطه استفاده نمایند. 
وی خطاب به مدیران رسانه ها اظهار داشت: در چنین صحنه هایی خبرنگاران و عکاسان حاضر اگر کاورهای اختصاصی رسانه خبری را بر تن داشته باشند امکان شناسایی شان نیز راحت تر می شود.
وی حفظ حرمت خبرنگار را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: بی تردید در چنین صحنه هایی احتمال بروز چنین تنش هایی وجود دارد ولی تمام تلاش پلیس برای حفظ جان افراد از جمله خبرنگاران و عکاسان خبری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار