"بازار اینترنتی صنایع دستی سارای" دریچه ای مدرن به دنیای اصالت 

1400/12/03 - 23:28 - کد خبر: 59396
عکس

نصر: "بازار اینترنتی صنایع دستی سارای" فروشگاه آنلاینی است که قدمی بزرگ در احیای سنت ها و تکنیک‌های قدیمی و تلفیق آن ها با دنیای مدرن امروز برای فروش و شناساندن هرچه بیشتر صنایع‌دستی این مرز و بوم برداشته است و این مجموعه طی آیینی یک سالگی خود را جشن گرفت. 

به گزارش نصر، صنايع دستي ايران به عنوان نماد و تبلور فرهنگ غني اين سرزمين از ديرباز شهرتي جهاني داشته است، آثاري که به دست هنرمندان خلاق و سختکوش ايراني  از عمق تاريخ پدید آمده است. 
در دنیای مدرن امروز صنایع فرهنگی از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها است و حرکت به سوی توسعه پایدار کسب و کار در این حوزه‌ها، در نوع خود گام بلندی است. 
"بازار اینترنتی صنایع دستی سارای"، فروشگاه آنلاینی است که قدمی بزرگ در احیای سنت ها و تکنیک‌های قدیمی و تلفیق آن ها با دنیای مدرن امروز برای فروش و شناساندن هرچه بیشتر صنایع‌دستی این مرز و بوم برداشته است. 
این مجموعه می کوشد با ارایه انواع صنایع دستی زیبا هنرمندان ایرانی به دکوراسیون خانه های تمام هنردوستان اصالت بیاورد و شعاری با عنوان "در دنیای مدرن اصیل بمانید" را برای برند خود برگزیده است. 
"سارای" در راستای نیل به اهداف خود که ترویج استفاده از محصولات صنایع دستی ایرانی و حمایت از هنرمندان این عرصه، در سال ۱۳۹۹ راه اندازی و بطور رسمی آغاز به فعالیت و فروش اینترنتی محصولات به تمام نقاط کشور نمود، این فروشگاه آنلاین در صدد گسترش فعالیت خود در بازار  و معرفی هر چه بهتر صنایع دستی ایرانی امکانی منحصر به فرد با عنوان "موتور جستجوی پیشرفته انتخاب محصولات صنایع دستی" را در مراسم اولین سالگرد خود را عرضه کرد. 
این گزارش می افزاید، جشن یک سالگی "بازار آنلاین صنایع دستی سارای" با حضور پورزیاد، رئیس مرکز رشد و فن‌آوری دانشگاه تبریز و اسبقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز و چندی از فعالان این عرصه برگزار شد. 
حسین علی محمدی در این مراسم ضمن قدردانی از تیم فعال و خلاق "سارای" با بیان اینکه تمام تلاش خود را می کنیم تا محصولات صنایع دستی با نیازهای روز را به هنردوستان عرضه کنیم، گفت: در این فرآیند یک ساله، همکاری خوبی با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری های داشتیم، درست است که سرعت گیرهای بسیاری در سر راه بود اما با تمام وجود سعی کردیم، اصالت را مهمان خانه ها کنیم و در زندگی مدرن امروزی تاریخ را حفظ کنیم، تا هنردوستان را در تهیه کادو و هدیه ای نفیس همراهی نماید و حتی هدف داریم سازمان های خصوصی و دولتی را تشویق کنیم تا هدایای سازمانی به سمت صنایع دستی برده شود. 
وی گفت: تا کنون برای توسعه "بازار اینترنتی سارای" ۸۰ هزار کد نوشته شده است، ۳۵۳ محصول صنایع دستی در سایت افزوده و ۵۴ هزار کلمه محصول نویسی شده است، ۱۱۹۰ عکس حرفه ای محصولات گرفته و با ۱۲۹ صنعتگر و هنرمند همکاری شده است، همچنین در یک سال گذشته با ۱۶ شهر ایران هم در ارائه محصول صنایع دستی و هم ارسال کالا همکاری داشته ایم. 
در ادامه این مراسم، سهیل حیدری در خصوص امکان جدید وب سایت "سارای" که موتور جستجوی پیشرفته انتخاب محصولات صنایع دستی نام دارد، افزود: تلاش کردیم کار فرهنگی و تکنولوژیکی را با هم پیش ببریم و همزمان با سالگرد یک سالگی این مجموعه
از موتور هوشمند پیشنهادگر رونمایی کردیم، این امکان به کاربر کمک می کند در هنگام انتخاب و خرید محصول مورد نظر سردرگم نشود. 
وی ادامه داد: در تجارت الکترونیک سرعت دست یافتن به محصول هرچه بیشتر باشد بهتر است، وب سایت هایی همچون آمازون، علی بابا، ای بای و...  از داده هایی که علاقمندی کاربران را نشان می دهد و الگورتیم های رفتاری کاربر ها به علامندی آنها پی میبردند و بهترین پیشنهاد خرید را می دهند، ما نیز  طبق مقالات ۲۰۲۰ جهانی در حوزه جستجو هوشمند، این امکان را در "بازار اینترنتی سارای" بومی سازی و اجرا کردیم. 
وی در خصوص فاز بعدی این مجموعه که در عیدنوروز معرفی خواهد شد، سخن گفت و افزود: شناسنامه اصالت کالا در محصولات گران قیمت و ویژه بسیار مهم است، بنابراین تصمیم‌ گرفتیم در بستر بلاکچین شناسنامه اصالت کالا برای هر محصول ارائه کنیم که در  هرجای دنیا به دست خریدار رسید به اطلاعات محصول دست پیدا کند، این شناسنامه اصالت کالا غیر قابل دستکاری است و کیفیت محصول را تضمین می کند. 


 
این گزارش حاکی است، اسبقی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز در این مراسم، با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا، فعالین عرصه هنر و صنایع دستی دچار مشکل شدند و دنبال راهکاری برای حل مسائل آنها در اداره کل بودیم، گفت: به این نتیجه رسیدیم باید به سمت فناوری های نرم برویم و بعد از اعلام یک فراخوان مجموعه "سارای" در مناقصه پیروز شدند و اکنون بیش از یک سال است با "مجموعه بازار اینترنتی سارای" همکاری داریم. 
جانشین معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: این مجموعه سختی های بسیار و موانع زیادی را پشت سر گذاشت، اما خوشبختانه مصمم پیش رفت و امروز به عنوان یک پلتفرم قابل اطمینان در عرصه فروش آنلاین صنایع دستی در سطح کشور رسید.
وی ادامه داد: "بازار اینترنتی سارای" بازوی توانمند اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی است و در نمایشگاه های مختلف حوزه گردشگری کشور حضور داشتند. 
وی اضافه کرد::این مجموعه اعتماد هنرمندان صنایع دستی را در سطح کشور به خود جلب کرده است و برای فروش محصولات خود به صورت آنلاین بسیار راحت با این مجموعه ارتباط برقرار می کنند. 
اسبقی در انتها خاطرنشان کرد: امسال اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تفاهم نامه ای با این مجموعه امضا کرد و امیدواریم شاهد رشد هرچه بیشتر این مجموعه باشیم . 


 
این گزارش می افزاید، پورزیاد، رئیس مرکز رشد و فن‌آوری دانشگاه تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه عومل موفقیت یک کسب و کار دیجیتال، ایده، تیم و سرمایه است، گفت: تیم یک استارت آپ مهمترین پایه پایداری کسب و کار است، نقطه قوت "سارای" نیز تیم متخصص و همکاری پایدار انهاست.
وی افزود: افتخار می کنیم که در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز میزبان این مجموعه هستیم. 
وی در انتها ضمن اشاره به معرفی و عرضه صنایع دستی، خاطرنشان کرد: امید است با تلاش های مداوم اعضای تیم "سارای"، گامی موثر در جهت معرفی و اعتلای هنر و فرهنگ ایرانی به جهانیان برداشته شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار