معاون اول قوه قضائیه:

حرفه‌آموزی در زندان‌ها تقویت می‌شود

1400/11/30 - 14:58 - کد خبر: 59220
عکس

نصر: معاون اول رییس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی به زندانیان، گفت: حرفه و اشتغال‌آموزی در زندان‌های کشور با جدیت تمام ادامه دارد و در آینده تقویت نیز خواهد شد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر محمد مصدق روز شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز، افزود: اخیرا" با توجه به تفویض اختیار ریاست قوه قضائیه به معاون اول قوه مبنی بر نظارت جدی بر فعالیت های بنیاد تعاون، بازدید از زندان مرکزی تبریز در دستور کار قرار گرفت و از نزدیک فعالیت های بنیاد تعاون که برای زندانیان حاضر بررسی شد که انصافا" کارهای بسیار خوبی تاکنون در این حوزه انجام شده است.
وی اضافه کرد: مددجویانی که در مشاغل مختلف در زندان مشغول به کار هستند، پس از بازگشت به جامعه همین حرفه را ادامه می دهند و این فرصتی مغتنم برای جامعه اسلامی است.
مصدق با تاکید بر اینکه موضوع حرفه آموزی و اشتغال آموزی در کل کشور باید تقویت شود، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود برخی از افرادی که مرتکب جرم می شوند، به علت بیکاری بوده و با توجه به این موضوع اگر این افراد دارای شغل باشند، مرتکب جرم نمی شوند.
وی با بیان اینکه یکی از مسایل بسیار مهم در قوه قضائیه،رسیدگی به زندانیان و خانواده های آنان است، یادآور شد: با توجه به آموزه های دینی و اسلامی، هدف از زندان رفتن بازاجتماعی کردن و بازگشت افراد به آغوش جامعه پس از مدت مقرر است و یکی از مسایل بسیار مهم در رابطه با افرادی که مدت های مختلف در زندان به سر می برند، اجرای فعالیت های حرفه ای، آموزش و اشتغال زایی است که توسط بنیاد تعاون زندان به طور مستمر انجام می شود.
مصدق گفت: زندان مرکزی تبریز با تلاش و پیگیری های ریاست کل دادگستری آذربایجان شرقی، مدیرکل زندان های استان و سایر عوامل عملکرد خوبی داشته است و باید این فعالیت ها به خوبی منعکس شود تا بتوان در زندان های دیگر نیز استفاده کرد.
وی افزود: مشاهده اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان تبریز مایه خوشحالی بوده و البته مسایل فرهنگی یکی از مسایل مهم بوده که در همه زندان ها به صورت عالی در حال انجام است. 
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مصدق امروز/ شنبه/ با حضور در مجتمع آموزشی «امید» زندان تبریز از وضعیت کلاس های سوادآموزی این مجتمع و روند آموزش های انجام شده بازدید و سپس با تعدادی از مددجویان حاضر در زندان مرکزی تبریز به صورت چهره به چهره گفت و گو و در خواست های آنها را بررسی کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار