رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان‌شرقی به بستری‌های کرونا تعلق دارد

1400/11/30 - 11:26 - کد خبر: 59200
کرونا، ویروس کرونا

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان، ۲۰ درصد ظرفیت تخت‌های تمامی بیمارستان های آذربایجان‌شرقی باید به بستری‌های کرونا تعلق بگیرد.

به گزارش نصر، بهمن نقی پورروز شنبه در شصتمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا، بر ضرورت توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید و اضافه کرد: همه واحدهای بیمارستانی استان ملزم به رعایت اختصاص ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی به بیماران بستری ناشی از کووید ۱۹ هستند.
وی با اشاره به شیوع سریع و شتابنده سویه امیکرون و روند افزایش موارد ابتلا و موارد بستری، اظهار داشت: انتظار می رود هماهنگی لازم در توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز دانشگاهی، دولتی غیر دانشگاهی و خصوصی با مدیریت و پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی و راهنمایی مرکز رصد سلامت، انجام شود.
نقی پور با ابراز تاسف از کاهش و رعایت نشدن کامل پروتکل های بهداشتی با وجود افزایش و شدت روند سویه امیکرون، ادامه داد: از این رو افزایش تولید محتوای آموزشی و تبلیغات در فضاهای مجازی ورسانه های گروهی و ترغیب و تشویق مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، به خصوص برای استفاده از ماسک و تکمیل نوبت های واکسیناسیون، باید بیش از پیش در برنامه های مدیریت روابط عمومی دانشگاه پر رنگ تر مورد توجه قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های معاونین، مدیران، همکاران بهداشتی و درمانی و همکاری مردم، بر مشکلات موجود فائق آمده و از این وضعیت فعلی نیز به سلامتی عبور کنیم.
نقی پور نظارت دقیق بر اجرای قانون رعایت هوشمند بیماری کرونا در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی با مسئولیت مستقیم مدیران واحدها را مورد تاکید قرار داد و خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون پرسنل به خصوص دوز سوم شد.
وی با اشاره به گزارش های موجود مبنی بر تجویز بی رویه برخی از اقلام دارویی و خارج از «کتابچه راهنما» (گایدلاین) برای بیماران کرونایی از سوی برخی پزشکان، گفت: در این خصوص باید نظارت و هماهنگی از سوی معاونت غذا و دارو، درمان و سازمان نظام پزشکی افزایش یابد و در این بین انجام تمهیدات لازم و ارائه گزارش از سوی واحدهای فوق ضروری است. 
به گزارش ایرنا، تاکنون یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۰۳ نفر شامل ۴۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند؛  در حالی که عمده علت ابتلا به کرونا و سویه اومیکرون در آذربایجان شرقی عدم استفاده از ماسک، شرکت در تجمعات و تکمیل نکردن فرایند واکسیناسیون است. 
سه میلیون و ۷۲ هزار و ۴۲۸ نفر از مردم استان دُز اول ( ۹۳درصد)، ۲ میلیون و ۸۰۹هزار و ۱۹۶نفر دُز دوم (۸۵درصد) و ۱۶ هزار و ۴۸۴(۸۰.۴۱درصد) مادر باردار واکسن های خود را دریافت کرده اند و در مجموع هفت میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۲۷ دُز واکسن در آذربایجان شرقی تزریق شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار