خبر/

مشکلات کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات بررسی شد

1398/08/18 - 09:39 - کد خبر: 5917
علی اکبر بالاگر

نصر: رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی گفت: برای کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی زمینه فعالیت موثر و رضایت بخش ایجاد می شود.

به گزارش نصر، جلسه هم اندیشی علی اکبر بالاگر رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات با هدف تبادل افکار، بررسی مشکلات موجود و بهبود خدمات برگزار شد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در این جلسه بر ضرورت بهینه سازی خدمات و جلب رضایت مردم تاکید کرد و گفت: برای کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی زمینه فعالیت موثر و رضایت بخش ایجاد می کنیم.

وی تامین مصالح کانون را با اهمیت دانست و افزود: کلیه کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات در بیان نظریه آزاد هستند، ولی انجام کارشناسی سلیقه ای نیست و منافع و مصالح کانون کارشناسان رسمی دادگستری باید بیشتر در مرکز توجه باشد.

براساس این گزارش، بالاگر همچنین توضیح داد: ما باید در کلیه زمینه ها منافع کانون کارشناسان رسمی دادگستری را لحاظ کنیم و بدانیم که در صورت ایجاد بالندگی برای کانون، کارشناسان نیز خود را موفق و کامیاب خواهند یافت.

وی به اهداف محوری کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که برای کارشناسان کانون در انجام امور سهولت و برای ارباب رجوع در رسیدگی به خواسته ها رضایت ایجاد شود.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی تشریح کرد: در انجام کار کارشناسی هم سرعت مهم است و هم کیفیت و با توجه به این دو مولفه باید در فعالیت های کارشناسی در منطقه رونق و پویایی صورت بگیرد.

وی تعدیل دیدگاه های نامناسب جامعه نسبت به کارشناسان را ضروری دانست و گفت: فعالیت کارشناسان در زمینه های تخصصی انصافاً شایسته قدرشناسی است و باید دیدگاه نامناسب و موجود ناشی از عملکرد برخی از کارشناسان منفت طلب در سطح جامعه نسبت به کارشناسان تعدیل شود.

بالاگر ایجاد فضای رقابتی را در پیشرفت امور کارشناسی سازنده دانست و گفت: در مقوله کارشناسی پدیده انحصار وجود ندارد و طبیعتاً مقبولیت خدمات است که شرایط ماندگاری و حضور مستمر در صحنه های فعالیت را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد هم افزایی و تلاش در جهت رفع مشکلات کارشناسان ضروری و اجتناب ناپذیر است و معتقدیم که بدون رسیدگی به خواسته های فراگیر موجود و ایجاد بسترسازی مناسب نمی توان به اهداف مورد نظر کانون در زمینه های مختلف دست یافت.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرق تصریح کرد: موضوع درخواست کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات مبنی بر غیر قانونی بودن ارجاع امور کارشناسی به پرسنل شاغل در نیروی انتظامی پیگیری و نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

در این جلسه هم اندیشی مشکلات مختلف کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات به ویژه در زمینه نحوه پرداخت حق الزحمه و ضرورت افزایش میزان ارجاعات کارشناسی به طور همه جانبه مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است کارشناسان رشته امور وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات نیز در این جلسه هم اندیشی ضمن قدرشناسی از زحمات آقای علی اکبر بالاگر، اعضای هیئت مدیره و کارکنان کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی، علاقمندی خود را برای انجام امور جاری به طور مطلوب اعلام داشتند.

انتهای پیام/

پژوهشیار