رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی استاندارد:

علامت استاندارد ملی ایران باید در عرصه‌های داخلی و خارجی اعتمادآفرین باشد

1400/11/28 - 19:53 - کد خبر: 59163
عکس

نصر: رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملی استاندارد در زندگی مردم، گفت: نشان استاندارد ملی ایران باید برای همه مردم مایه اطمینان و در عرصه‌های داخلی و خارجی اعتمادآفرین باشد.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای عالی استاندارد با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) با قدردانی از آغاز اقدامات ضروری برای ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد، اظهارداشت: شاخص‌های استاندارد کالا و خدمات باید بطور دقیق تدوین و با نظارت کامل اعمال شود تا هم برای مردم کشور و هم در عرصه‎‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اطیمنان‌بخش باشد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران، نماینده مردم در حصول اطمینان از ایمنی، کیفیت و سلامت کالا و خدمات است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس سازمان استاندارد نقش بسیار مهمی در صیانت از حقوق مردم، جلب رضایت عمومی و حفاظت از محیط زیست دارد. حق مردم این است که زندگی توام با آرامش و باکیفیتی داشته باشند و سازمان ملی استاندارد در احقاق این حق بنیادین نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.
رئیسی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد یک سازمان ملی و حاکمیتی است که وظیفه کنترل کالا و خدمات، صیانت از سطح کیفیت تولید داخل و جلب اعتماد مردم را بعهده دارد و بر همین اساس می‌توان گفت که این سازمان نقش مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی ایفا می‌کند.
رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: صادرات باید روز به روز رونق و توسعه یابد و اینکار بدون ایفای نقش فعالانه و حرفه‌ای سازمان ملی استاندارد امکانپذیر نیست. لذا لازم است شاخص‌های استاندارد بقدری دقیق باشد که وقتی کالا و خدمات نشان ملی استاندارد دریافت می‌کند، عملا هیچ شبهه‌ای در خصوص سطح کیفی کالا یا خدمت مورد نظر وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار