امام جمعه تبریز:

آذربایجان دژ مستحکم ایران اسلامی/ فرمایشات رهبر انقلاب موتور پیشران توسعه آذربایجان‌شرقی است

1400/11/28 - 12:12 - کد خبر: 59145
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرمایشات سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۹ بهمن موتور پیشران توسعه همه‌جانبه استان شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در آیین دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ویدیو کنفرانس به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ اظهار کرد: تاکید و تایید حضرتعالی به سه ویژگی شجاعت، غیرت و تدین مردم شریف آذربایجان، مسوولیت این طلبه و مسوولین امر، متشکل از  استاندار آذربایجان شرقی و  نمایندگان مردم استان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و مسوولین تشکیلات قضایی استان برای تقویت این ویژگی ها در بین جوانان برای تقویت گام دوم انقلاب را بیش از پیش سنگین کرد. 
وی افزود: از همین رو در سالی که سپری کردیم، نهضت جهادی تبیین با هدف مقابله عملی با غیرات زدایی دینی و نو کردن منظومه معرفتی و مذهبی انقلاب اسلامی با مشارکت علمای معظم در قالب برگزاری جلسات هفتگی تفسیر در مساجد و نشست های علمی و گفت و شنود فضلای حوزوی و دانشگاهی در محل دفتر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: همچنان که در سال گذشته اشاره فرمودید، حادثه ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ از ویژگی های جهادی و عملیاتی بودن برخوردار بود و با وقوف به این مهم که شرط ایفای نقش آذربایجان به عنوان دژ مستحکم ایران حفظ و ارتقای این دو ویژگی مهم است، مصلای تبریز به قرارگاه فعال بصیرتی، فرهنگی و اجتماعی و کانون برگزاری برنامه های جهادی و عملیاتی از جمله رزمایش شکوه پایداری بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، جلسات دانشجویی دانشگاهیان شمال غرب و برگزاری نشست های هم اندیشی دانشجویان تبدیل شده که نتیجه آن در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، قرار گرفتن در جایگاه نخست مشارکت در انتخابات، متجلی و لبیک عملی به فرمان رهبری محقق شد. 
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: همچنین به منظور تقویت و بازخوانی شور انقلابی، برگزاری مراسم یکصدمین سالگرد شهید محمد خیابانی به عنوان شخصیت انقلابی با سازماندهی نهادها و سازمان ها و شخصیت های سیاسی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت؛ علاوه بر این استمرار و انسجام بخشی به مواسات و کمک های مومنانه از طریق فعال سازی مساجد و هیات های حسینی، خیرین و موکب داران اربعین، شکل گیری شور انقلابی در بین آحاد جامعه را در پی داشت. 
وی تشریح کرد: در حالی که جهان برای دوره پسا آمریکا خود را آماده می کند، دشمن در آخرین دست و پا زدن های خود برای بقا، غیرت دینی ما را به عنوان منظومه فکری انقلاب هدف قرار داده و تمرکز خود را بر استحاله شعارهای اصیل انقلاب و نسل جوان به عنوان موتور پیشران کشور در مسیر پیشرفت به سمت تمدن بزرگ اسلامی نشانه گرفته است. 
وی اضافه کرد: در این شرایط، مقابله نفوذ ناپذیر مستلزم بهره وری از همه ظرفیت های موجود از جمله بسیج ائمه محترم جمعه و جماعات به عنوان فرماندهان میدانی بصیرت افزایی است که در این زمینه نیز آذربایجان قهرمان میدان دار است. 
امام جمعه تبریز افزود: در این راستا با هدف اقامه امر تکریم شهیدان و ایثارگران و حفظ بالندگی غیرت دینی مردم آذربایجان، یادواره شهدای روحانیت، شهدای ورزشکار و شهدای جبهه مقاومت و همچنین تکریم مصادیق برجسته ای همچون ستارخان، باقرخان و شهدای محراب و شهید باکری به عنوان نمادهای مقاومت و جهاد آذربایجان که در آزادیخواهی دینی شهرت دیرینه و جهانی دارد، با جدیت دنبال می شود و در راستای پیروی اوامر همیشگی حضرتعالی مبنی بر روایت تاریخ غیرتمندانه آذربایجان، نهضت روایت آذربایجان در انقلاب توسط جمعی از نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب در استان با رویکرد تولید کتب آغاز شده است. 
وی ادامه داد: این طلبه امانت‌دار اعتماد گرانسنگ حضرتعالی بر اساس عهدی که با خدای خود برای حرکت در مسیر الهی بسته ایم، هستم.
وی گفت: بر اساس عمل به فرمایشات سال گذشته جنابعالی حرکت مستمر برای کمک به محرومین، سرکشی به مناطق محروم و تلاش مداوم برای پیگیری مشکلات آنان، ارتقاء خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار را دنبال کرده و علاوه بر حفظ و تقویت رابطه صمیمی با دانشگاهیان و حوزویان و سرکشی های مکرر به مدارس دینی، طلاب و خوابگاه های دانشجویی در سالی که به نام مانع زدایی از تولید نامگذاری شده است، بررسی میدانی مشکلات اصناف صاحبان صنایع مختلف را انجام دادیم.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: در این راستا همچنین ارتباط با مبتکران، فناوران و کارآفرینان و راه‌های تعامل و هم افزایی متعدد با مولدین فعال و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را برای تقویت تولید داخلی به عنوان پشتوانه ای قوی و امنیت خارجی با جدیت دنبال کردیم. 
وی گفت: اشاره درس آموز سال گذشته حضرت عالی به غنای فرهنگی و هنری تبریز، توجه مسئولین امر به تجلیل از شخصیت های علمی و فرهنگی را بیش از پیش کرد که از جمله مصادیق آن می‌توان به برگزاری آیین بزرگداشت استاد شهریار و شاعر آیینی استاد عابد تبریزی با هدف فرهنگ‌سازی و ثمر بخشی به مدایح و مراثی و تعمیق روابط شعرا با روحانیت و برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله شیخ غلامحسین تبریزی و افتتاح دفتر دائمی کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی و آغاز به کار دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه آذربایجان اشاره کرد.
وی ادامه داد: تبریز قهرمان در نکوداشت سید شهدای جبهه مقاومت، شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، یکپارچه و پیشاپیش سایر نقاط کشور خروشید و در ادامه این روند و با هدف بزرگداشت تکریم رهبر عزیزمان از بصیرت و غیرت دینی مردم تبریز، امسال نیز در آستانه سالروز شهادت این شهید مکتب ساز راهپیمایی خودجوش انجام داده و با رهبر و مقتدای خویش و شهدای جبهه مقاومت تجدید میثاق کردند.
وی گفت: امروز آذربایجان همگراتر از همیشه، نماد اتحاد کلمه و شور انقلابی است و مردم غیرتمند تبریز و سایر شهرها و روستاهای این استان آبرومند، اقتدار ملی و ایران را در دل بستگی به اسلام و ایران می‌دانند؛ اطمینان می دهم همان طور که جوانان غیور آذربایجان در میدان های مختلف اسلام و انقلاب سربلند بیرون آمده اند، در مسیر پیشرفت و تبدیل شدن ایران عزیز به مرکز تمدن بزرگ اسلامی نیز مجاهدت خواهند کرد.  
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تسلیت شهادت اسوه صبر و ایثار بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها، ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شبستری، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی و جبارزاده، استاندار اسبق آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. 
به گزارش ایرنا، در این مراسم تابلوی نستعلیق جمله «عشق به خمینی عشق به همه خوبی هاست»، اثر زنده یاد استاد «ابراهیم بخت شکوهی» و همین طور یک تابلو فرش سه بعدی مرصع بافی شده مزین به تصویر سردار دل ها که توسط آقای «نظامی دوست» بافته شده است، از طرف مردم آذربایجان توسط دفتر ولی فقیه در آذربایجان شرقی تقدیم رهبری شد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار