رنیس شورای شهر تبریز ( موافق استیضاح شهردار تبریز ) مطرح کرد:

استیضاح شهردار جلوی ضرر را می گیرد / شاید شنبه قانع شدیم

1400/11/28 - 11:03 - کد خبر: 59137
رسول برگی، حجت الاسلام رسول برگی

نصر: رییس شورای شهر تبریز گفت: اگر مزایای استیضاح را بررسی کنیم می ارزد به اینکه در این رابطه تلاش و قفل شهر را باز کنیم، چرا که این استیضاح جلوی ضرر گرفتن است، تبدیل نگاه حراستی به نگاه مسئولانه است و فردی که بار ها می‌گوید در زندگانی من دخترانم برایم مهم هستند! ما می‌خواهیم کسی را بیاوریم که جامعه و تک به تک شهروندان برایش مهم باشد.

به گزارش نصر، "حجت الاسلام رسول برگی" در گفتگو با نصر در واکنش به استیضاح شهردار کلانشهر تبریز، گفت: از نام استیضاح معلوم است که کلمه خوشایندی نیست چه برای مسئولی که استیضاح می شود و نه برای مسئولی که استیضاح می کند، اگر منصفانه نگاه کنیم هیچ راهی جز استیضاح نمانده است و مجبور به عمل هستیم.
وی افزود: واقعیت این است که نمی‌خواستیم کار به اینجا بکشد، از آن روزی که آقای رنجبر سر کار آمده اند سعی کردیم در مورد مسائل مختلف تعامل کنیم.
برگی تصریح کرد: اگر از کسی باج خواسته ایم و نداده است و بخاطر همین استیضاح میکنیم، به تمامی مقدسات قسم می خورم که لطفا بصورت مستند به مردم گزارش دهند که مثلا برگی میخواست فامیل خود را جذب کند و قبول نکرده ام، یا در پروژه ها می‌خواستند دخالت کنند و... چه شخص برگی و چه دیگر اعضا.
وی ادامه داد: تعجب می کنیم که شهر بیش از 5 ماه هنوز در مسئله سرمایه گذاری مانده است، نگاه ما به این قضیه حراستی شده است و سرمایه گذاری که می‌خواهد به شهر ما بیاید بدلیل مشکلات حراستی شهرداری از شهر فرار می‌کند، بانک شهر یک نمونه است که آقای شهردار می‌گویند به ما بدهکارند، متاسفانه در این مدت هر سرمایه گذاری که معرفی کرده ایم آمده است و به دلیل مشکلات موجود فرار کرده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای سرمایه گذاران ایجاد شده است، گفت: سرمایه گذاران مختلف داشته ایم که در این مدت آمده اند و مسئول محترم شهرداری گفته است اگر به اتاق من بدون شورا بیایید تحویلتان می گیرم! سرمایه گذار هم می گوید وقتی بین شما و شورا اختلاف هست من نیز سرمایه خودم را از زمین پیدا نکرده ام و در شهر دیگری سرمایه‌گذاری می کنم، نمونه آن بانک شهر است.
وی با اشاره به عدم پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی گفت: ضربه هایی که اکنون در این حوزه داریم مربوط به زمان گذشته و نظر مهندسین مشاور در پروژه ها غافل مانده است، انتظار ما از آقای رنجبر این بود که اشتباهات گذشته را جبران کند، رکودی که در ارتش و رسالت می بینیم غیرقابل قبول است، بیش از یک ماه است که پیمانکار رسالت کار را تعطیل کرده است؛ نگاه حراستی و عدم تعامل است.
رییس شورای شهر تبریز به مزایای استیضاح اشاره کرد و گفت: اگر مزایای استیضاح را بررسی کنیم می ارزد به اینکه در این رابطه تلاش و قفل شهر را باز کنیم، چرا که این استیضاح جلوی ضرر گرفتن است، تبدیل نگاه حراستی به نگاه مسئولانه است و فردی که بار ها می‌گوید در زندگانی من دخترانم برایم مهم هستند! ما می‌خواهیم کسی را بیاوریم که جامعه و تک به تک شهروندان برایش مهم باشد، آقای شهردار می‌گویند تنها قضاوت خانواده ام برای من مهم است، این مورد را چندین بار گفته اند.
وی تاکید کرد: از آقای شهردار موردی خلاف قانون ندیده ایم؛ روحیه برای کار کردن را در ایشان پیدا نکردیم، محاسن استیضاح این است که کسی را بیاوریم که بصورت جهادی روحیه کار کردن داشته باشد.
وی با انتقاد از عملکرد شهردار گفت: طرح تفکیک پسماند ها و زباله های ساختمانی، طرح فرهنگسرا ها که بصورت مردمی قرار است اداره شود و طرح های دیگر که متاسفانه بعد از گذشت یک ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، تعامل با شورا یعنی این.
وی خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که به ایشان قائل هستیم و خدای نکرده هیچ تخلفی از ایشان ندیده ایم و دلیل ما برای استیضاح صرفا بخاطر کم کاری ایشان است.
برگی ور رابطه با گزینه احتمالی شهردار در صورت استیضاح، اضافه کرد: تصمیمی که در جمع اعضای شورا گرفته شده است این است که اکثریت هر چیزی را بخواهد اقلیت باید به آن قائل باشد.
وی افزود: سعی خواهیم کرد پروسه تعیین شهردار را فوری انجام دهیم تا شهر بیش از این گرفتار نباشد.
وی در پایان گفت: در جلسه استیضاح شنبه قرار است آقای شهردار به دلایل و سوالات مطرح شده برای استیضاح پاسخ دهند، شاید قانع شدیم و ما از آقای شهردار می‌خواهیم روز شنبه به سوالات ما پاسخ دهند و خودشان و طرفدارانشان از اتهام زنی و تهمت زنی دست بردارند و بصورت منطقی و مستدل جوابگو باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار