عضو شورای شهر مخالف با استیضاح شهردار مطرح کرد:

نظارت آری، دخالت نه

1400/11/27 - 17:06 - کد خبر: 59116
روح الله رشیدی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: طبق ماده‌ 74 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شورا های اسلامی یا هر یک از اعضای آن حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری ها و یا شرکت ها و موسسات وابسته به آنها دخالت نمایند و یا به آنها دستور دهند. 

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" در گفتگو با نصر در واکنش به اظهاراتی در رابطه با باج خواهی برخی از اعضای شورا از شهردار، گفت: به تمامی همکارانم در شورای شهر احترام قائلم و همه آنها شاهد هستند که غیر از احترام به تک تک اعضا مواجهه ای نداشته ام، اگر چه اختلاف نظر داشته ام که آن هم بدون پرده پوشی و بدون تعارف مسائل را بیان کرده و به تحلیل و نظرات آنها احترام قائلم.
وی تشریح کرد: در قضیه استیضاح شهردار، برخی از اعضا که از هسته اصلی استیضاح هستند و از ابتدا آقای رنجبر را قبول نداشته اند متاسفانه کانال ورودشان به نقد شهردار مع الاسف چنین مسائلی بود؛ عضوی از شورا لیستی داشت که معتقد بود باید در شهرداری این نفرات مسئولیت داشتند و وقتی اصراری در چنین مواقعی و دلخوری پیش می آید نام این را چه می‌توان گفت؟! یا عضو دیگری از رفتن برخی مدیران ناراحت است و برای آن واکنش نشان می دهد، این را چه می‌توان گفت؟
وی تصریح کرد: لازم نیست که خدای نکرده دور از محضر همه اعضا بگوییم که باج خواهی یعنی اینکه در فلان جا برای من آپارتمان می دهند...، وقتی مااعضای شورا در اختیارات شهردار اختلال ایجاد می کنیم عملا دستان خود را می بندیم. 
رشیدی تاکید کرد: طبق ماده‌ 74 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شورا های اسلامی یا هر یک از اعضای آن حق ندارند در نصب و عزل کارکنان شهرداری ها و یا شرکت ها و موسسات وابسته به آنها دخالت نمایند و یا به آنها دستور دهند، قانون گذار به اعضای شورای شهر اجازه داده است با فراغ بال "نظارت" کنند، نه اینکه به یک سری افراد حساسیت نشان دهند و برای این حساسیتی که نتوانیم توضیح دهیم، نامش را تعامل بگذاریم!
وی تصریح کرد: طبق منشور مشترک شورا و شهرداری، مجاز نیستیم خارج از وظایف قانونی از شهردار چیزی بخواهیم این در حالی است که برخی عزیزان اخیرا پیشنهاد برنامه های جزئی در برخی از سازمان های شهرداری داده اند که مثلا فلان فرهنگسرا باید فلان جور شود.
رشیدی در ادامه گفت: چرا یک عضو شورا باید چنین برنامه ای را به سازمان بدهد؟ این دخالت در اجرا است وقتی به آنجا مراجعه می کنیم و با عدم پذیرش سازمان مواجه می‌شویم ناراحت شده و اعتراض می کنیم، تذکر داده و سوال می پرسیم!
وی خاطرنشان کرد: شورا مکلف به سیاستگذاری است و در در چهارچوب سیاست گذاری، اولویت ها را مطرح کرده و از شهردار کار بخواهد. 
عضو شورای شهر تبریز گفت: وقتی می‌گوییم چرا فلانی اینجا هست و آن یکی اینجا نیست را چنین تفسیر می‌کنند، البته خیلی از عزیزان بری از این موضوعات هستند و یکسری افرادی که طراحان اصلی استیضاح بحساب می آیند بیشتر به این قضیه مبتلا هستند و متاسفانه شورا را درگیر کرده اند و سایر عزیزان از سر دلسوزی و تفاوت در تحلیل و انتظارات فزاینده و غیرواقعی با جریان استیضاح همراه شده اند.
رشیدی در پایان گفت: همکاران محترم در مورد استیضاح نیز خودشان تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده اند و حق دارند از این اختیار قانونی استفاده کنند اما وجود نیرو های فراشهرداری و بیرون شهرداری و تاثیر آنها در مناسبات درون شهرداری قطعی است و هیچ کس نمی‌تواند آن را کتمان کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار