رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری؛

باغات لاله، نماد هویت شهری تبریز است

1400/11/26 - 11:37 - کد خبر: 59067
روح الله رشیدی

نصر: روح الله رشیدی در مراسم بهره برداری از پروژه های منطقه هفت تبریز گفت: احداث و احیای باغات لاله به عنوان اولین پارک کشاورزی شهری در تبریز نشان از همت شهرداری تبریز در راستای احیا و حفظ باغشهر تبریز دارد.

به گزارش نصر، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز تصریح کرد: باغات لاله جز هویت اصلی تبریز است که متاسفانه با بی مهری های چند دهه قبل از بین رفته و جای آن را ساختمان های چندین طبقه بتنی گرفته است که خوشبختانه امروز به همت شهرداری تبریز و علی الخصوص منطقه هفت بخش باقیمانده آن حفظ و تبدیل به باغ کشاورزی شد که البته قسمتی از این باغات نیز که قبلا تغییر کاربردی داده شده بود، پس از تملک در این طرح به باغات اضافه شد.  
رشیدی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب محیط زیست تبریز افزود: تبریز زمانی نه چندان دور به باغشهر ایران مشهور بود که امروزه جز نام، چیزی از آن برجا نمانده است و البته اطراف تبریز نیز اوضاع مساعدی ندارند. دریاچه اورمیه در حال خشک شدن است و رودهایی که از سمت دامنه سهند به طرف جلگه تبریز در حرکت بود خشک و یا فقط در ایام معدودی از سال آب دارند.
وی در پایان تصریح کرد: سعی ما بر این خواهد شد روند تخریب باغات باقیمانده گرفته و دوباره احیا و توسعه داده شود و حتی از تبدیل باغات به پارک نیز جلوگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار