مدیرکل پزشکی قانونی استان؛

۸۲۱ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌شرقی جان باختند

1400/11/25 - 13:52 - کد خبر: 59043
تصادفات رانندگی

نصر: مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی از جان باختن ۸۲۱ نفر در حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نصر، علی صفایی‌فرد از جان باختن ۸۲۱ نفر در حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۶۵۷ نفر بود ۲۵ درصد افزایش داشته است با این توضیح که ۱۳ نفر از این آمار در خارج از استان فوت شده‌اند.
وی افزود: علاوه بر آن در همین مدت ۲۵ نفر در حوادث غیرترافیکی و ۱۷ نفر نیز به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باخته‌اند.
صفایی‌فرد گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۶۵۳ نفر مرد و ۱۶۸ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۵ و ۹۱ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۵۴۸ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۸۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۳ نفر در جاده‌های خارج از استان و۳۱ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۷ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در دی ماه امسال ۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است که ۵۱ نفر از آنان مرد و ۱۳ نفر زن بوده است.
صفایی‌فرد افزود: در ۱۰ ماهه امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۳ هزار و ۵۹۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۰۵ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر گزارش شده بود حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین در دی ماه امسال نیز یک هزار و ۱۰۱ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که ۸۷۷ نفر بوده حدود ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۹ در استان ۷۵۷ نفر بود که از این تعداد ۱۱۶ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۵ نفر گزارش شده است که ۳ هزار و ۴۲۹ نفر از آنان زن و۱۰ هزار و ۵۹۶ نفر مرد هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار