یاداشت نصر / از متن تا حاشیه استیضاح زودهنگام شهردار تبریز؛

هفت خبیث از کما بیرون آمد / رونق بازار داغ شایعات در تبریز

1400/11/25 - 10:33 - کد خبر: 59023
شهرداری تبریز

نصر: طرح استیضاح " عباس رنجبر" شهردار تبریز 5 ماه بعد از انتخاب اش از سوی شورای شهر تبریز و آغاز به کار رسمی اش بازار شایعات را بار دیگر داغ کرد.

به گزارش نصر، تغییرات گسترده مدیریتی صورت گرفته در بدنه شهرداری تبریز که با روی کار آمدن " رنجبر " کلید خورد بسیاری از جریان های ریشه دار و حاشیه ساز مجموعه شهرداری را بعد از حدود دو دهه به حاشیه برد ؛ بسیاری از کارشناسان دلیل استیضاح زودهنگام وی را همین عزل و نصب ها و فشار جریانات وابسته به آنان عنوان می کنند.
جریان هفت خبیث که سال ها همچون اختاپوس بر بدنه شهرداری ریشه دوانده و زمینه استخدام های فامیلی در بدنه شهرداری را برا خود فراهم کرده بود از 5 ماه پیش که به کما رفته بود گویا با این خبر خوش شورا مبنی بر استیضاح شهردار تبریز؛ از کما خارج شده و در حال برگزاری جلسات هماهنگی و مهره چینی در بدنه شهرداری تبریز است.
شورای اسلامی شهر تبریز نیز در حالی موضوع استیضاح شهردار را در روزهای پایانی سال مطرح کرد که تمام شهرها برای بهار آماده می شوند ؛ اما تبریز به جای بهار وارد گودال حاشیه ها خواهد شد تا بار دیگر حاشیه سازان میدان داری کنند و از کار و تلاش و عملیات عمرانی در شهر خبری نباشد.
کلانشهر تبریز سال هاست که گرفتار جریان های حاشیه ایی است و فرصت برای خدمت صادقانه برایش فراهم نمی شود. نگاهی به وضعیت پروژه های عمرانی شهر و قدم زدن در خیابان هایش گواه این موضوع است.
اگر چه به عملکرد 5 ماهه شهردار تبریز نیز نقد داریم ولی هر کارشناس منصفی معتقد است که این زمان برای مدیریت کلانشهری همچون تبریز فرصت بسیار اندکی است ای کاش پیش از اینکه اعضای شورای شهر تبریز خواسته یا ناخواسته گرفتار حاشیه ها شده و اقدام به یک تصمیم احساسی و خارج از عرف بزنند زمینه تلاش و فعالیت صادقانه را برای مجموعه شهرداری فراهم کنند.
در بین این جریان ها موضوع تندخویی شهردار تبریز با مدیر عامل بانک شهر در حضور استاندار آذربایجان شرقی نیز گویا بر تصمیم اعضا شورا سایه انداخته است و تکلیفی بر دوش آنها مبنی بر تغییر شهردار سنگینی می کند.
شهردار از عملکرد بانک شهر به شدت انتقاد کرده است ؛ در حالی که مدیر عامل بانک شهر به استاندار وعده تعامل و همکاری داده بود. خاطرنشان می سازد بانک شهر پروژه های متعددی در تبریز به صورت مشارکتی با شهرداری تبریز دارد که به دلیل عدم پرداخت سهم خود پروژه ها راکد مانده اند و شهردار تبریز معتقد است بانک شهر باید به تعهدات اش عمل کند نه اینکه اجرای تعهدات دیرینه اش را منتی بر سر استان تلقی کند.
به نظر می رسد تا تبریز به یک آرامش مدیریتی برای خدمت به شهروندان برسد راه طولانی دارد و همچنان شهروندان باید بعد از سفر به سایر کلانشهرهای کشور به حال آنها غبطه خورده ؛ پس از بازگشت به تبریز به حال شهرشان تاسف بخورند.
کلام آخر اینکه در حال حاضر حال تبریز اصلا خوب نیست به جای تمرکز بر حاشیه ها ؛ خدمت به مردم را اولویت قرار دهیم تا شاید گره ای از کار مردم باز شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار