استاندار آذربایجان شرقی:

نظارت بر بازار به هیچ وجه کمرنگ نشود

1400/11/25 - 10:41 - کد خبر: 59021
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در سطح بازار در آستانه عید نوروز، گفت: اقدامات نظارتی نباید به هیچ وجه کمرنگ شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تأکید کرد: تأثیر مستقیم تصمیمات و مصوبات این ستاد و اعمال مدیریت‌ها و نظارت‌ها باید در سطح بازار و معیشت مردم بویژه اقشار کم‌درآمد جامعه قابل مشاهده باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر کالاهای اساسی در استان نداریم، افزود: تولیدکنندگان استان در حوزه تأمین کالا به قیمت مصوب فعال هستند، اما در بخش توزیع و خرده‌فروشی مشکلاتی مانند تفاوت قیمت‌ها هست که باید با تقویت نظارت و اعمال قانون حل شود.
وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه پیشین ستاد تنظیم بازار مبنی بر راه‌اندازی مراکز عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب در سطح شهر تبریز، گفت: شهرداری تبریز باید در آستانه عید نوروز، با راه‌اندازی این مراکز، امکان دسترسی آسان شهروندان بویژه خانواده‌های کم‌درآمد به کالاهای مورد نیاز را فراهم کند.
خرّم با اشاره به تخلفات حوزه آرد و نان، گفت: به نظر می‌رسد جریمه تخلفات در این حوزه بازدارنده نیست و باید با کسانی که مکرراً مرتکب تخلف می‌شوند برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد.
وی با تأکید بر فعال‌تر شدن اتحادیه‌های صنفی در حوزه نظارت بر بازار، گفت: اتحادیه‌ها بیشتر از دستگاه‌های نظارتی بر مسائل صنفی اشراف دارند و نظارت خود اتحادیه‌ها می‌تواند مؤثرتر باشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به‌روزرسانی آمار انبارهای کالا در استان، نظارت بر رعایت قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ و تعیین تکلیف کالاهای باقی‌مانده در انبارهای اموال تملیکی را مورد تأکید قرار داد.
خرّم با اشاره به گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر بلاتکلیف بودن ۴۷ هزار تن گندم در سیلوهای استان به دلیل عدم اعلام نظر معاونت غذا و دارو، از تعلل این معاونت در این زمینه انتقاد کرد و ۴۸ ساعت مهلت داد تا تکلیف گندم موجود در سیلوهای استان برای توزیع در بازار مشخص شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار