سفیر جمهوری آذربایجان؛

اجرای نمایش آذربایجان در جشنواره، نویدبخش افزایش ارتباطات میان دو کشور است

1400/11/24 - 09:57 - کد خبر: 58964
عکس

نصر: نمایش«تا یک نفس» به کارگردانی سمیر غلام اف که از کشور آذربایجان در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد، با سخنان سفیر این کشور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

به گزارش نصر، این نمایش در اولین اجرای خود که روز جمعه 22 بهمن ماه روی صحنه رفت، میزبان علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران شد.
او در آغاز به نمایندگی از سفارت جمهوری آذربایجان به حاضران خیرمقدم گفت و به دو اصل مهم در اجرای این نمایش اشاره کرد.
سفیر جمهوری آذربایجان، همزمانی اجرای نمایش «تا یک نفس» را با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به فال نیک گرفت و گفت: «اجرای این نمایش در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر و نیز حضور پررنگ آثار کشورما در دوره‌های پیشین این جشنواره هم به دلیل انعکاس فرهنگ جمهوری آذربایجان است و هم به خاطر اشتراکات  فرهنگی دو کشور. ضمن اینکه اجرای نمایش «تا یک نفس» در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نویدبخش افزایش ارتباطات میان دو کشور است.»
علیزاده با اشاره به اینکه نمایش «تا یک نفس» کاری از تئاتر دولتی موزیکال جمهوری آذربایجان است، افزود: «این نمایش روایت‌گر جنگ 44 روزه آذربایجان است .او این پیروزی را نه تنها متعلق به مردم آذربایجان بلکه متعلق به عموم ملل مسلمان دانست و گفت: «ما این شعف را احساس کردیم.»
سفیر جمهوری آذربایجان افزود: «نمایش«تا یک نفس» نشان‌گر ایثار و رشادت‌های سربازان و جانبازان جنگ است که توسط یک گروه نمایشی روی صحنه رفته است.»
علیزاده در پایان سخنان خود گفت: «ما همیشه پشتیبان سربازان خود در جنگ بوده‌ایم و با روایت رشادت‌های آنها یادشان را زنده نگه می‌داریم و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنیم . مطمئنم تماشاگران از دیدن این نمایش احساس خوبی پیدا می‌کنند و همراه خواهند شد.» وی در آخر از زحمات مسولین جشنواره تئاتر برای فرصت تشکر کرد.
مهمانانی از سفارت ترکیه و اتابک نادری قائم‌مقام دبیر جشنواره هم در این اجرا حضور داشتند و نادری ترجمه سخنان سفیر آذربایجان را بر عهده داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار