مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان:

۶۰ درصد اقامتگاه‌های بومگردی آذربایجان‌شرقی فعال است

1400/11/23 - 16:42 - کد خبر: 58939
اقامتگاه بومگردی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد اقامتگاه‌های بومگردی این استان فعال است.

به گزار نصر، احمد حمزه زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع واحدهای مجوزدار بوم گردی در آذربایجان شرقی را ۲۴۰ مورد اعلام و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سفرهای گردشگری به استان، تعداد زیادی از این واحدها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند.
وی اظهار داشت: هرچند کمبود مشتری یکی از دلایلی اصلی و عمده غیرفعال شدن واحدهای بوم گردی آذربایجان شرقی است، اما در پاره ای از موارد نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا و در راستای عمل به پروتکل های بهداشتی مانع از فعالیت آنها شده است.
حمزه زاده، رونق و توسعه صنعت گردشگری با فروکش کردن ویروس کرونا طی ماه های آینده را بسیار محتمل دانست و ادامه داد:  در این زمینه  از هم اکنون حوزه گردشگری آذربایجان رقی را برای دوران پساکرونا آماده می‌کنیم که استانداردسازی واحدهای بومگردی را شروع کرده ایم و با قدرت پیش می بریم.
به گفته وی بررسی ها نشان می دهد از نوروز امسال روند حضور گردشگران در استان های مختلف به خصوص آذربایجان شرقی و متعاقب آن در فصل تابستان ۱۴۰۱ روند افزایشی به خود گرفته است و آماده سازی ها باید از هم اکنون در سطح استان شروع شود.
حمزه زاده از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیشقراول در توسعه صنعت گردشگری بومگردی دانست و اضافه کرد: با توجه به توسعه این حوزه طی سال های اخیر و با بازگشت شرایط عادی در صنعت گردشگری شاهد درآمدزایی این واحدها خواهیم بود.
وی بیشترین تعداد واحدهای بومگردی در آذربایجان شرقی را متعلق به شهرستان های اسکو ( روستای گردشگری کندوان)، خداآفرین، کلیبر و ورزقان و مراغه اعلام کرد.
حمزه زاده، استانداردسازی هتل ها و اماکن اقامتی را از جمله طرح های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای پیک مسافرت ها با آغاز سال جدید بیان و اضافه کرد: این طرح از هفته ها قبل شروع شده و ارزیابی های اولیه نشان می دهد که بیشتر این اماکن از سطح مناسب برخوردار بوده و بالاترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را دارا هستند.
وی افزایش کیفیت خدمات گردشگری روستایی با استانداردسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دنبال بازدید از محل اقامتگاه‌ها و دیدار با مالکان بوم‌گردی‌ استان، توانمندی‌های واحدهای اقامتی با محوریت افزایش کیفیت خدمات بر اساس استانداردهای ابلاغی وزارتخانه متبوع و همچنین لزوم بازاریابی و تبلیغات در این اماکن مورد بررسی قرار می گیرد.
حمزه زاده افزود: با توجه به اینکه روستای ملی «کندوان» در شهرستان اسکو یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است و همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بیشماری می باشد، لذا تقویت زیرساخت‌های گردشگری و توانمندسازی واحدهای بومگردی آن در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار