رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل؛

۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن اردبیل-میانه تامین شد

1400/11/23 - 12:07 - کد خبر: 58922
ریل

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار راه آهن اردبیل-میانه به میزان ۶۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور به اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر، داود شایقی روز شنبه در گفت و گویی افزود: با اختصاص این میزان اعتبار عملیات اجرایی این پروژه سرعت می‌گیرد هرچند برای تکمیل آن اعتبار بیشتری باید اختصاص داده شود.
وی اظهار کرد: تمام قطعات این پروژه فعال بوده و مشکلی در تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد و تلاش بر این است با تخصیص بموقع اعتبارات این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار احداث پروژه‌های بزرگراهی در مناطق مختلف با هدف بهبود وضعیت جاده‌ای این استان خبرداد و گفت:منابع مالی  ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان برای تبدیل به بزرگراه از منابع ملی و ردیف بودجه سالانه قابل تامین است و سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه همکاری نزدیکی  دارد.
وی بیان کرد: با افزایش ۲۰ برابری اعتبارات در حوزه راه‌سازی در چهار سال اخیر بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تا توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل رقم بخورد.
شایقی  توزیع اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی استان را یادآور شد و گفت :اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۸۰ درصد است و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام نرسند پروژه جدیدی شروع نمی‌شود.
وی ادامه داد: بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان فعال بوده و با وجود کندی به لحاظ فصل کاری هیچ پروژه‌ای تعطیل نشده است.
شایقی با بیان اینکه تامین اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه های عمرانی و اقتصادی به روند اجرای این پروژه ها سرعت دوچندان می بخشد افزود:تاکنون در چند مرحله اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و اولویت دار استان تامین شده که تا پایان سال همچنان برای پروژه های اولویت دار به ویژه راه آهن، توسعه بزرگراه ها، طرح های آب و فاضلاب، آبخیزداری و بخش کشاورزی و طرح های زیربنایی اعتبارات مورد نیاز دیگری نیز تامین خواهد شد.
وی یکی از اولویت های اصلی استان را تکمیل بزرگراه ها از شمال تا جنوب استان اعلام کرد و گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای حوزه راه ها از محل سفر ابلاغ شده تا صرف احداث بزرگراه پارس آباد - سربند و مشگین شهر، اردبیل- مشکین شهر، رضی - امیرکندی، سه راهی صحرا- رضی، ورودی شهر گرمی، جاده کلور- درام، جاده اردبیل-سرچم و تونل حیران شود.
شایقی درباره تامین اعتبار برای بخش آب گفت: با توجه به در پیش بودن فصل بهار و تابستان و رفع دغدغه های مردم در تامین آب مورد نیاز و همچنین تکمیل طرح های فاضلاب منابع مورد نیاز در این بخش تامین شده تا با همکاری شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان این پروژه ها به سرانجام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بیمارستان نجف زاده اردبیل ۳۷۰ میلیارد ریال، خرید و تهیه تانکرهای سیار آبرسانی ۲۰۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های آبخیزداری ۲۰۰ میلیارد ریال، توسعه شهرک های گلخانه ای و تدارک زیرساخت های آن بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین خواهد شد.
وی افزود: قرار است برای احداث پست ۶۳ کیلوولت با هدف تامین برق پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور تامین شود تا این پروژه زیرساختی به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار