وزیر فرهنگ تاکید کرد:

شعار عدالت فرهنگی با طرح سینمای سیار

1400/11/22 - 18:16 - کد خبر: 58890
محمدمهدی اسماعیلی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در فضای مجازی با بیان اینکه همه امسال در طرح سینمای سیار، فیلم‌های جشنواره فجر را همزمان با پایتخت به تماشا نشستند، تاکید کرد: شعار عدالت فرهنگی یعنی مردمی شدن فرهنگ و هنر در جای جای ایران.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی در این صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: پیشتر دسترسی به تمامی کتاب های نمایشگاه مجازی کتاب و امروز تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در طرح سینما سیار از روستای گمبوعه در دورترین نقطه خوزستان سرافراز تا شهر کوچک ریگان در جنوب کرمان عزیز همه امسال در طرح سینمای سیار فیلم های جشنواره فجر را همزمان با پایتخت به تماشا نشستند.»
انجمن سینمای جوانان ایران با اجرای طرح سینما سیار نمایش جدیدترین آثار سینمایی کشور را در مناطق فاقد سینما برعهده گرفته است.
این طرح  با هدف برآورده ساختن نیازهای شهرستان‌ها و مناطق فاقد سینما برنامه‌ریزی شده است. به‌همین منظور امکاناتی فراهم شده تا بتوان با تجهیزات قابل حمل، اکران فیلم‌های روز سینمای ایران را انجام داد.
طراحی سینما سیار به نحوی انجام گرفته که امکان نمایش فیلم در فضای داخلی و فضاهای معمول خارجی وجود خواهد داشت. به این ترتیب در هر مکانی که دسترسی به برق شهری و یا روستایی وجود داشته باشد، می‌توان اقدام به اکران فیلم نمود. اکران ساحلی و روستایی از جمله قابلیت‌های دستگاه سینما سیار است.
انتهای پیام/

پژوهشیار