استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت جوانان در موسسات خیریه/ نقش اثرگذار مراکز خیریه در حل مشکل اشتغال

1400/11/20 - 21:56 - کد خبر: 58828
عکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیران، مروج فرهنگ دینی و اسلامی هستند، گفت: مدیران و موسسان مراکز خیریه استان، جوانان را در فعالیت‌های خود مشارکت دهند تا ادامه‌دهنده راه آنان باشند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد، یکی از یادگارهای پربرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی است که امروز با همراهی مردم و خیران مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کند.
وی گفت: اگر بتوانیم دستگیری از همنوعان در ابعاد مختلف معنوی، مادی و اجتماعی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم بسیاری از معضلات حل خواهد شد.
 استاندار آذربایجان شرقی، شکل‌گیری فاصله طبقاتی و افزایش ناهنجاری‌های ناشی از آن را نتیجه دوری از فرهنگ اسلامی دانست و گفت: کمیته امداد و مراکز و موسسات خیریه، سد راه ناهنجاری‌ها هستند که خوشبختانه تبریز و آذربایجان شرقی ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کسب‌وکار در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: در عین حال که دولت برای رفع این مشکلات برنامه‌های مختلفی دارد موسسات و مراکز خیریه نیز نقش بسیار تاثیرگذاری در حل این مشکلات ایفا می‌کنند.
 خرّم ادامه داد: در کشور ما موسسات خیریه منطبق با فرهنگ دینی و اسلامی و به صورت خودجوش راه‌اندازی شده‌اند که در مواردی حتی از کمیته امداد و بهزیستی نیز در امر خیر پیشقدم هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: خیران تبریز از گذشته‌های دور فعال بوده و هرکجا که احساس می کردند مشکلی وجود دارد ورود کرده و اقدامات اساسی انجام داده اند.
تراب محمدی ادامه داد: اگر تبریز به عنوان شهر بدون گدا در کشور شناخته شده به دلیل حضور خیرانی است که نگذاشته‌اند افراد نیازمند و آسیب‌دیده دست خود را جلوی کسی دراز کنند.
در این مراسم از مدیران موسسات و مراکز خیریه برتر استان که با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری می‌کنند، تجلیل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار