مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

انقلاب‌ اسلامِ درخت تنومندی است

1400/11/19 - 09:10 - کد خبر: 58720
عکس

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل و بر اساس قرآن و عترت پایه‌گذاری شد، اظهار داشت: این نظام مقدس بعد ۴۳ سال به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در محفل انس با قرآن که در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) مراغه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از نکته صفر شروع شد و مشابه انقلاب های فرانسه، روسیه و الجزایر نیست، زیرا آنها انقلاب‌های مادی، مارکسیستی و سوسیالیستی بودند و انقلاب اسلامی کشورمان انقلابی برگرفته از قرآن و عترت است.
وی ادامه داد: بر همین اساس هم ملت ایران ۴۳ سال با تمام رنج و زحمت از آرمان‌ها، عزت و افتخار و شعارهایی که داده‌ بودند، حمایت و پشتیبانی کرده‌اند و همچنان ثابت‌قدم هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی به روند رو به پیشرفت انقلاب اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: امروز به برکت همین ملت و خون شهدا شاهد رشد 11 برابری در حوزه علم و فناوری در مقابل کشورهای دیگر هستیم چیزی که قبل از انقلاب ندیده بودیم.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در تمامی جنگ‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قسمتی از کشورمان جدا شده بود، اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد و در آن جنگ جانانه و با تمام وجود در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستادگی کردیم.
وی اضافه کرد: بعد از آن نیز شاهد رشادت‌های سرداران و شهدایی همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بودیم و امنیت امروزمان را مدیون آن عزیزان هستیم.
وی ادامه داد: امروز در بیشتر کشورهای همسایه از جمله عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان شاهد ناامنی‌هایی هستیم و در مقابل در کشورمان ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌بریم.
به برکت انقلاب سر سفره قرآن بنشینیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بیان کرد: انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم کرده است تا سر سفره قرآن بنشینیم و به فرائض دینی تمرکز کنیم. 
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: رجب مقدمه شعبان و شعبان مقدمه رمضان است و انسان در این سه ماه به اوج می‌رسد و اگر در این سه ماه سر سفره قرآن و عترت بنشینیم، در تمام سال خود را بیمه کرده‌ایم.
وی ابراز امیدواری کرد که انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) متصل و در حقیقت به صاحب اصلی آن تقدیم شود و بیان کرد: با تکیه بر جوانان انقلابی همین مسیر طی می‌شود به شرطی که هیچ وقت شرمنده شهدا، امام شهدا و حاج قاسم سلیمانی نشویم.
وی گفت: در آستانه میلاد امیرالمومنین علی (ع) قرار داریم و انتظار می رود همانند حضرت فاطمه(س) در مسیر ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی سینه سپر کنیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم «سیدمحمد جواد حسینی» قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند؛ این آیین به همت کمیته مساجد ستاد دهه مبارک فجر شهرستان مراغه در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار