عضو هیات مدیره منطقه آزاد ارس؛

هماهنگی بین‌بخشی برای توسعه گردشگری در منطقه آزاد ارس ضروری است

1400/11/18 - 20:02 - کد خبر: 58708
صفر شاسفند

نصر: عضو هیات مدیره منطقه آزاد ارس گفت: به منظور توسعه گردشگری و ایجاد رضایت نسبی در مسافران نیازمند ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب، متنوع، مفید و بهینه به مسافران و گردشگران هستیم.

به گزارش نصر، صفر شاسفند روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی سفرهای نوروز اظهار کرد: تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های ارس در حوزه های مختلف گردشگری، اقامتی و تجاری است و باید در فرصت باقیمانده همه چالش‌ها، درخواست‌ها و نواقص سال‌های گذشته بررسی و برطرف شود.
معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ارس نیز با تشکر از تمام ارگان هایی که در طول دو سال به علت شرایط کرونایی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مجتمع ها و مسافران در ایام گردشگرپذیر، کمک کار سازمان منطقه آزاد ارس و شبکه بهداشت و درمان بودند، گفت: در طول این دو سال بر خلاف رسالتمان، به خاطر حفظ سلامتی مردم و مسافران، مجبور به ایجاد محدودیت هایی بودیم و در حال حاضر نیز ضروری است تمام دستگاه ها برنامه ریزی های خود را با در نظر گرفتن هر دو وضعیت عادی و وضعیت کرونایی انجام دهند.
 یوسف داداش زاده افزود: با توجه به اینکه در طول دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی تاثیر مخربی در روحیه مردم گذاشته است نیاز هست تا با برنامه ریزی درست، روحیه شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.
 براساس مصوبات این جلسه مقرر شد تمامی تمهیدات لازم جهت ارائه هر گونه خدمات به گردشگران در قالب دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در ایام نوروز در دستور کار بخش های مختلف قرار گیرد.
 تشکیل گروه بازرسی جهت نظارت بر بازار، بررسی و تقویت وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت، تشکیل گروه بازرسی اصناف، نامه نگاری در خصوص افزایش سهمیه آرد ارس در ایام نوروز، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ساماندهی وضعیت پارکینگ های نوردوز و رفع نواقص مربوط به تابلوهای راهنمایی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل به مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس واقع است.
 این منطقه آزاد با بیش از ۵۷ هزار هکتار وسعت، به واسطه جاذبه های تجاری، تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی چند سال گذشته پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار