وزیر کشور:

امنیت شهرستان شادگان باید تقویت شود

1400/11/18 - 17:07 - کد خبر: 58704
احمد وحیدی

نصر: وزیر کشور که به خوزستان سفر کرده است، گفت: امنیت شهرستان شادگان باید تقویت شود و با هر عاملی که باعث ترس و وحشت مردم می‌شود، برخورد گردد.

به گزارش نصر، احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شادگان که با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی و جمعیت زیادی از اهالی این شهرستان برگزار شد بیان کرد: افرادی که در شهرستان شادگان اقدام به تیراندازی می‌کنند و باعث ترس مردم می‌شوند باید به سرعت شناسایی شده و تذکر جدی و یا اعمال قانون شوند.
وی گفت: به فوریت خبرهای خوبی در خصوص رفع این تیراندازی‌ها و تامین امنیت این شهرستان اعلام خواهیم کرد.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب که امروز در شادگان بهره‌برداری شد افزود: ۱۵ درصد از تصفیه خانه فاضلاب شادگان باقی مانده و امید است به زودی کامل شود و با افتتاح آن دیگر شاهد بالا زدگی فاضلاب در این شهر نخواهیم بود.
وحیدی با بیان اینکه آب تصفیه شده این تصفیه خانه برای کشاورزی استفاده می‌شود ادامه داد: بخشی از آب این تصفیه خانه به تالاب شادگان سرازیر می‌شود و در آب دار شدن تالاب بسیار کمک‌ می‌کند.
وی ادامه داد: از کشاورزانی که از آب این تصفیه خانه استفاده می کنند نباید مبلغی گرفته شود؛ پس از آزمایش بهداشتی باید آب تصفیه خانه در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال در شادگان نیز بیان کرد: استاندار خوزستان و فرماندار شادگان، مسوولان شرکت‌های اطراف این شهرستان را دعوت کنند و سهم آنها را برای جذب مردم این شهرستان در شرکت‌ها مشخص کنند. 
وحیدی با تاکید بر ایجاد سایت کاریابی از سوی شرکت‌های مستقر در اطراف شهرستان شادگان با هدف ایجاد اشتغال برای مردم، افزود: بندر شادگان باید هرچه زودتر فعال شود تا مردم از طریق آن فعالیت اقتصادی داشته باشند ضمن آنکه سایر زمینه‌های اشتغال این شهرستان نیز باید شناسایی شود، تا آمار بیکاری در این منطقه کاهش یابد.
وزیر کشور با بیان اینکه به سرعت حقوق کارگران را باید پرداخت کرد، افزود: باید تا یک ماه آینده تمام حقوق معوقه کارگران در شادگان پرداخت شود. وی بیان کرد: سیمای سه شهر تابعه این شهرستان باید بهبود یافته و با شهرداران این‌ منطقه جلسه گذاشته شود تا مشکلات شهری رفع شود.
به گزارش ایرنا، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شادگان که به روش epcf (طراحی و مهندسی پروژه و خرید و سرمایه گذاری) اجرا شده ، روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور وارد مدار شد.
این تصفیه خانه در مدت پنج سال ساخته شده و ظرفیت مدول اول آن ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است. میزان سرمایه‌گذاری ارزی این پروژه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو معادل ۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
وزیر کشور امروز دوشنبه در سفری ۲ روزه وارد خوزستان شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار