مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

محصور شدن ۱۳۰ روستای آذربایجان‌شرقی در برف

1400/11/16 - 13:41 - کد خبر: 58543
جاده برفی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: براساس آخرین آمار دریافتی ۱۳۰ روستا در محاصره برف بوده و تردد در مسیرهای منتهی به این روستاها امکان پذیر نیست.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده از بسته شدن راه ارتباطی ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این روستاها مربوط به شهرستان‌های مراغه، چاراویماق، هشترود، اهر، مرند، ورزقان، سراب، بستان‌آباد و هریس است که در این میان شهرستان‌های چاروایماق با ۴۰ روستا و اهر با ۳۵ روستا بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود مسیرگشایی این تعداد روستا تا پایان امروز ادامه داشته و در صورت همراهی شرایط آب و هوایی نهایتاً تا فردا صبح شاهد بازگشایی مسیرهای بسته باشیم.
علیزاده در عین حال از باز بودن تمام راه‌های اصل و فرعی استان با وجود بارش‌های سنگین چند ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بارش‌هایی که از دیشب در استان شاهد بودیم تمام ۶۰۰ دستگاه خودروی سنگین و یک هزار پرسنل راهداری با حضور در محورهای مواصلاتی تمام تلاش و همت خود را برای جلوگیری از راه‌های اصلی و فرعی معطوف کردند که خوشبختانه این مهم در سایه این اقدامات محقق شد.
به گفته این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل استان حجم بارش‌های اخیر بین ۲۰ تا ۱۵ سانتی متر بوده که بیشترین بارش‌ها در اهر، چاروایماق، مراغه و هوراند به ثبت رسیده است.
وی در عین حال توصیه‌هایی نیز برای ترددهای ضروری داشت و گفت: در صورت ضرورت سفر، رانندگان حتماً از مجهز و سالم بودن خودرو بخصوص برف پاک کن و چراغ‌ها اطمینان داشته باشند و زنجیر چرخ، وسایل ایمنی، لباس گرم، پتو و آذوقه همراه داشته باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار