رییس انستیتوپاستور ایران؛

پاستوکووک پلاس به عنوان تنها واکسن دُز یادآور کرونا در جهان طراحی شده است

1400/11/16 - 11:51 - کد خبر: 58524
علیرضا بیگلری

نصر: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: پاستوکووک پلاس تنها واکسن کرونا در دنیا است که اساسا با هدف تزریق به عنوان دُز یادآور طراحی و تولید شده است و می‌تواند به عنوان دُز یادآور سایر واکسن‌ها نیز استفاده شود.

به گزارش نصر، علیرضا بیگلری روز شنبه در گفت و گویی افزود: واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی است که در زمان حاضر مجوز استفاده در کودکان را نیز دارد که در ۲ نوبت با فاصله یک ماه به گروه های سنی زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود.
وی اضافه کرد: در افراد بالاتر از ۱۸ سال نیز واکسن یادآور این واکسن به نام پاستوکووک پلاس با فاصله یک ماه به عنوان دُز سوم تزریق می‌شود و هم اکنون حدود ۱۵ میلیون دُز پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت است.
بیگلری با اشاره به اینکه پاستوکووک پلاس با استقبال بسیار زیاد و گسترده مردمی مواجه شده که نشانگر کیفیت این واکسن و اعتماد ۱۰۰ ساله مردم به واکسن های تولیدی انستیتوپاستور ایران است ادامه داد: اکنون هم که مشخص شده این واکسن بر روی واریانت اُمیکرون موثر است و به طور قطع درخواست‌ها بسیار افزونتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون واکسن تحویلی پاستوکووک پلاس به عنوان دُز یادآور به افرادی تزریق می‌شود که سایر واکسن‌ها مثل سینوفارم را دریافت کرده اند اما بدیهی است برای بیش از ۶۰ میلیون نفر که واکسن های متفرقه از جمله سینوفارم را تزریق کرده اند، امکان تامین این واکسن در بازه زمانی کوتاه وجود ندارد.
بیگلری با بیان اینکه هفته جاری محموله پاستوکووک پلاس تحویل استان ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکید شده است که این واکسن منحصرا به افرادی که قبلا واکسن پاستوکووک انستیتوپاستور ایران را دریافت کرده اند تزریق شود.
وی یادآوری کرد: برای کودکان واکسن پاستوکووک تزریق می‌شود، پاستوکووک پلاس نیاز نیست و خوشبختانه واکسن پاستوکووک به مقدار فراوان در کشور وجود دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار