وزیر آموزش و پرورش:

رتبه‌بندی با جدیت پیگیری می‌شود/معلمان حضور مؤثر در کلاس‌ها داشته باشند

1400/11/12 - 16:47 - کد خبر: 58342
یوسف نوری

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان به طور جدی پیگیری می‌شود. توصیه می‌کنم معلمان حضور مؤثر در کلاس‌های درس داشته باشند در غیراین صورت نمی‌توانیم پاسخگو و مطالبه‌گر حقوق آنها باشیم.

به گزارش نصر، یوسف نوری امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه ایمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درمورد لایحه رتبه بندی معلمان و اعتراض های آنها در روزهای اخیر افزود: این موضوع درحال پیگیری است. عده ای معلمان را تحریک می‌کنند که سر کلاس درس حاضر نشوند که این مساله با هیچ قاعده‌ای سنخیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین با من تماس گرفتند و اعلام کردند که معلمان در کلاس ها حاضر نمی شوند، ما مجبور هستیم به اولیاء پاسخ مثبت دهیم،‌ با ادامه این شیوه حق دانش‌آموز ضایع می شود.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: معلمان بدانند که لایحه رتبه‌بندی به طور جدی پیگیری می شود و اگر به مراسم امروز دیر رسیدم به دلیل پیگیری همین موضوع بود.
نوری به معلمان معترض توصیه کرد که حضور مؤثر در کلاس های درس داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توانیم پاسخگو باشیم و مطالبه گر حقوق آنها باشیم.
وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای امسال نیست و اجرای آن برای سال آینده تعیین شده است، همچنین دولت می خواهد ارفاق کند و دولت و مجلس و همه اتفاق نظر دارند که برای امسال هم اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: معلمان باید برای اجرای رتبه بندی صبورانه و آگاهانه برخورد کنند تا افراد ضد انقلاب نتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، این موضوع خوب نیست. 
نوری اظهار داشت: معلمان مطمئن باشند که ما به عنوان خادم همکاران فرهنگی موضوع رتبه‌بندی را پیگیری می کنیم تا آنچه که حق است،‌انجام شود. 
وی تصریح کرد: درباره لایحه رتبه بندی معلمان تصمیماتی گرفته شده  است که به احتمال زیاد تا فردا نهایی می‌شود ،  ایرادات در حال بررسی است.

افتتاح طرح‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر
وزیر آموزش و پرورش همچنین درمورد برنامه های این وزارتخانه در ایام الله دهه فجر گفت: طرح‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش همزمان با دهه مبارک فجر با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می‌شوند.
نوری افزود: در دهه فجر امسال افتتاح طرح های عمرانی وزارت آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور با حضور معاون اول رییس جمهوری در دستور کار است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره معافیت مدارس در پرداخت هزینه آب و گاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ یادآور شد: هر ساله در قوانین بودجه کشور، اعتباری برای آب، ‌برق و گاز پیش بینی می شود که سقف آن حد الگوی مصرف است که اگر موردی  وجود دارد، اطلاع دهند تا با همکاری وزیر نیرو پیگیری شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: ایشان هفت برکت را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین کردند، اگر به این توصیه ها عمل شود، بی شک به نتیجه مطلوب دست می‌یابیم. 
نوری افزود: یکی از اقدامات در خصوص بیانیه گام دوم  این است که تلاش شود تا جوانان گام دومی در مسوولیت ها به کارگرفته شوند، در همین راستا  در ستاد وزارت آموزش و پرورش نیز از جوانان گام دومی  بهره بردیم.
به گزارش ایرنا، «زنگ انقلاب» همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش توسط فرزند شهید مدافع سلامت در دبستان دخترانه ایمان در محله هرندی تهران نواخته شد.
همزمان با این مراسم زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نیز به صدا درآمد.
انتهای پیام/

پژوهشیار