همزمان با گرامیداشت دهه فجر؛

۱۰ هزار میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

1400/11/11 - 14:17 - کد خبر: 58262
عکس

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر چندین طرح‌ عمرانی این نهاد با ۱۰ هزار و ۵۹۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، حجت اله سروری، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ایام یک هزار واحد مسکن روستایی از محل تفاهم نامه با برنامه و بودجه در قالب سه هزار واحد مسکن محرومان با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی و مردمی به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه با اجرای این واحدها برای ۲۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است، اظهار داشت: بهره برداری از چهار هزار واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با استفاده از بیش از هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مردمی از دیگر پروژه های آماده افتتاح در این ایام است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: این طرح از سال ۱۳۹۹ در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان آغاز شده و با اجرای آن برای ۲۸ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
سروری، ادامه داد: در این ایام طرح هادی و آسفالت معابر روستایی با استفاده از بیش از ۸۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال اعتبار ملی و ۹۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال اعتبار استانی در ۴۲ روستای استان به بهره برداری می رسد.
وی صدور ۲ هزار و ۶۵۸ سند مالکیت روستایی با اعتبار بیش از هفت هزار و ۱۸۱ میلیون ریال در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۸۴۷ سند مالکیت شهری با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال از اعتبارهای سایر منابع در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان را از دیگر پروژه های این بنیاد در دهه فجر امسال اعلام کرد. 
به گزارش ایرنا تاکنون در ۸۱۴ روستای آذربایجان شرقی، طرح هادی روستایی اجرا و در ۴۳۴ روستا این طرح بازنگری شده و ۲۳۴ هزار و ۷۱۷ سند روستایی و شهری در استان صادر شده است.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.
انتهای پیام/

پژوهشیار