رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

بدهی ۱۲۳ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پرداخت شد

1400/11/06 - 16:37 - کد خبر: 58002
بهمن نقی پور باسمنجی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی ماه های اخیر مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان از بدهی‌های این مجموعه به شرکت‌های پیمانکاری پرداخت شد.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز چهارشنبه در گفت وگویی، بدهی های دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شرکت های پیمانکاری و سازمان ها و ارگان های مختلف را زیاد اعلام و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل حجم بالای بدهی بسیاری از فعالیت های عمرانی دانشگاه به تعطیلی کشیده شده بود که با پرداخت های اخیر تعدادی از پروژه های عمرانی فعال شده اند.
وی همچنین از پرداخت پاداش تعدادی از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی ماه های اخیر خبر داد و اظهار داشت: این بحش از پرداختی ها تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه شده است و برای بازنشستگان سالجاری نیز پرداخت ها شروع شده است.
نقی پور با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شفاف سازی در تمام حوزه ها است، یادآور شد: ما معتقدیم با شفاف سازی کسی آسیب و ضرر نخواهد دید، بلکه زمینه های توسعه بخش سلامت استان بیش از پیش فراهم می شود.
به گفته وی در مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز چیزی در خفا اجرایی نمی شود و همه چیز بر اساس اسناد و مدارک موجود و طبق قوانین جاری به انجام خواهد رسید و در این راستا تلاش داریم تا حق و حقوق کارکنان به بهترین شکل ممکن حفظ و حراست شود.
نقی پور با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی برای دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به حجم گسترده فعالیت ها، خواستار حضور و مشارکت خیرین سلامت در این بخش مهم و تاثیرگذار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از برنامه ها این مجموعه برای تامین هزینه های جاری را تبدیل املاک غیرضرور و مازاد به محل درآمد برای بخش سلامت عنوان و اضافه کرد: بر این اساس برنامه ای در دست تدوین است تا با رفع مشکلات اداری نسبت به این مقوله وارد عمل شویم.
نقی پور ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز تلاش دارد تا بدون فشار به مردم از طریق بودجه های ملی و استانی و مازاد املاک نسبت به توسعه بخش سلامت اقدام کند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار