مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

بلندپروازترین عقل‌های بشر در معرفت به زندگی حضرت زهرا (س) متحیر است

1400/11/04 - 20:51 - کد خبر: 57869
عکس

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: بلندپروازترین عقول بشر در معرفت به زندگی حضرت زهرا (س) متحیر است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی درمسجد امام محمدباقر (ع) منطقه لاله تبریز، اظهار کرد: اگر به سیره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) توسل جوییم، خواهیم دید که چنین کارهای خیری در زندگی آن‌ها موج می‌زند. آن‌ها یک روز بر فقرا، یک روز بر مساکین و یک روز دیگر به همسایه خود بخشش می‌کردند.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به زندگی و یاد و خاطره مادران شهدا، افزود: تمامی ایثار، احسان و فداکاری این زنان در دوران دفاع مقدس به برکت تربیت توسط مکتب فاطمی بوده است.
وی با بیان این‌که در دوران پیش از انقلاب، زنان به عنوان کالا شناخته می‌شدند اما به برکت انقلاب اسلامی، امروز روز گرامیداشت مقام زن را جشن می‌گیریم، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در حقیقت کوثر بیکرانه قرآن بوده و در هیچ کجای قرآن به جز سوره کوثر نمی‌توان دید که خداوند سخن از اعطا بزند.
حسینی گفت: وقتی پیامبر (ص) می‌خواهد به وجود فاطمه (س) دارا باشد و خداوند متعال این ریحانه بهشتی را به پیامبر (ص) تحفه دهد، خداوند می‌فرماید که ما به تو خیر کثیر عطا کردیم. این خیر کثیر همان حضرت فاطمه(س) است که عقل انسان در معرفت به وجود آن حیران است.
وی افزود: حضرت فاطمه (س) در دوره کوتاه ۱۸ ساله زندگی کرده و کوچکترین سوره قرآن کریم از لحاظ واژه و بزرگترین سوره قرآن از نظر محتوا منعکس کننده این حقیقت بوده و نقطه به نقطه سوره کوثر برای ما درس است.
وی با اشاره به دوره‌های مختلف زندگی حصرت فاطمه (س) از ولادت تا ازدواج با حضرت علی (ع)، رحلت پدر و شهادت خودش، گفت: می‌گویند تربیت کودک از زمان مدرسه و یا در سنین کوچکتر شروع می‌شود اما سبک زندگی حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) نشان می‌دهد که تربیت کودک پیش از به دنیا آمدن فرزند آغاز می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: اغلب آسیب‌های اجتماعی که امروزه با آن‌ها مواجه هستیم به علت سخت کردن زندگی است. ما سبک زندگی فاطمی را در زبان جاری می‌کنیم ولی در عمل از آن دور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: توسل به سبک زندگی فاطمی این نیست که چون حضرت فاطمه (س) ۱۴۰۰ سال پیش در ظروف گل آلود غذا می‌خورد و لباس وصله دار می‌پوشید، ما نیز امروز آنگونه زندگی کنیم بلکه ملاک ما روح زندگی فاطمه (س) بوده و آنچه که اسوه‌ی ما است، محتوای زندگی ایشان یعنی همان ساده زیستی است.
در ادامه شفیق، عضو هیات امنای مسجد امام محمدباقر (ع) منطقه لاله نیز با اشاره به توزیع ۴۵۰ بسته‌ معیشتی توسط این مسجد طی سالجاری، گفت: امروز ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان با کمک اهالی منطقه وبا هکاری ادره کل اوقاف وامورخیریه استان تهیه و توزیع می‌شود.
وی افزود: یک دست جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیون تومان نیز با کمک اهالی منطقه تقدیم یک تازه عروس و داماد شده است.
وی، با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در طول ماه رمضان، محرم، ولادت حضرت زهرا (س) و عیدنوروز، اظهار کرد: در عیدنوروز امسال، لباس و کفش برای خانواده‌های بی بضاعت تهیه و توزیع می‌کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار