مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی صاحب شرکت هواپیمایی بومی می‌شود

1400/11/03 - 10:22 - کد خبر: 57737
هواپیما

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حوزه هوایی، سه فرودگاه فعال در شهرستان‌های ارومیه، خوی و منطقه آزاد ماکو را داریم و در راستای استفاده حداکثری از میزان ظرفیت‌ فرودگاه‌های استان، راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی در استان ضروری است.

به گزارش نصر، سیدمحسن حمزه‌لو روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای جذب سرمایه گذار با چندین شرکت وارد مذاکره شده‌ایم تا به موجب آن، سرمایه گذار اقداماتی از قبیل خرید هواپیما و ایجاد زیرساخت‌های لازم در فرودگاه‌ ارومیه انجام دهد.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود در روند سه تا ۶ ماهه، شرکت هواپیمایی بومی استان راه اندازی شود که این مساله به طور قطع نقش بسزایی در گسترش پروازهای داخلی و خارجی خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اگر چه بر اساس توافق اولیه مقرر شده است تمام سرمایه گذاری از جانب بخش خصوصی انجام پذیرد اما در جلسه‌ مقام عالی استان با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص تسهیلات پیگیری شده است که میزان تسهیلات تخصیص یافته در صورت قطعی شدن اعلام خواهد شد.
حمزه‌لو افزود: استفاده از ظرفیت حوزه هوایی در بخش باری، باتوجه به دارا بودن محصولات استراتژیک و صادراتی در استان امری مهم است که از این ظرفیت‌های فرودگاهی باید بهره برداری کرد.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه هوایی در بخش‌ مسافربری از جمله توریسم و جهانگردی در داخل و خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است و در داخل کشور باید پروازهای متعدد به مقاصد سیاحتی و مذهبی افزایش پیدا کند و همچنین از ظرفیت‌های فرودگاهی برای سفر به شهرهایی اعم از اربیل، سلیمانیه، تفلیس، باکو و سایر شهرها در کشورهای همجوار باید استفاده کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار