کودکان و نوجوانان سالم نیازی به دوز تقویتی واکسن ندارند

1400/10/29 - 12:47 - کد خبر: 57595
سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی بهداشت

نصر: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کودکان و نوجوانان سالم نیازمند دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا باشند.

به گزارش نصر، با افزایش شیوع سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون، کشور‌های جهان فراتر از دو دوز واکسن پیش رفته اند و اکنون در حال تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) به شهروندان خود هستند. با این حال، مقامات بهداشتی می‌گویند نیازی به تزریق دوز اضافی به تمام گروه‌های سنی وجود ندارد.
سمیه سوامیناتان، از مقامات ارشد این سازمان در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: ما شاهد آن هستیم که ایمنی ایجاد شده توسط واکسن به مرور زمان کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد برای تعیین اینکه چه کسانی به دوز اضافی واکسن نیازمند هستند باید مطالعات جدیدی صورت گیرد.
کارشناسان ارشد بهداشتی در اواخر هفته جاری گردهم خواهند آمد تا دستورالعمل لازم برای چگونگی واکسیناسیون دوز تقویتی واکسن در گروه‌های سنی مختلف را اعلام کنند.
این سازمان تاکید دارد به دلیل آنکه هنوز جمعیت قابل توجهی از مردم جهان موفق به دریافت دو دوز نخست واکسن کرونا نشده اند، کشور‌های ثروتمند باید از تزریق دوز‌های سوم و چهارم واکسن به شهروندان خود اجتناب کرده و واکسن‌های اضافی خود را در اختیار کشور‌های فقیر قرار دهند.
اوایل ماه میلادی جاری، سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دوز سوم واکسن فایزر یا مدرنا را برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مجاز اعلام کرد. برخی کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله آلمان نیز هم اکنون به نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال دوز تقویتی واکسن را تزریق می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار