خبر/

آغاز پویش کودکان سایبری در آذربایجان شرقی

1400/10/23 - 21:11 - کد خبر: 57324
عکس

نصر: پویش کودکان سایبری در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز این پویش از25 دی آغاز و تا 30 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پلیس فتا استان با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی،هنرمندان،خبرنگاران و همچنین با بهره گیری از ظرفیت رسانه های نوین و با استفاده از ظرفیت های موجود فرماندهی انتظامی استان سعی در هرچه بهتر برگزار شدن این پویش خواهد داشت و از تمامی کسانی که در این پویش می توانند به کودکان سایبری کمک نمایند دعوت بعمل آورد.
سرهنگ محمودی گفت: با توجه به حضور کودکان در فضای مجازی و در راستای ارتقاء آگاهی های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از این فضا و همچنین برای پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان می طلبد که والدین به این پویش توجه ویژه ای داشته باشند و در کاهش شکاف دیجیتال بین خود و کودکان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی ست افزود: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارتهای لازم را کسب کنند که باید تمام متولیان امر در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد تا کودکان با  شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب ها نشوند.
این مقام سایبری در ادامه هدف از اجرای این طرح خبرداد و گفت: امیدواریم  با اجرای طرح پویش کودکان سایبری به اهدافی نظیر ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصتها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه ها به موضوع کودکان سایبریدست یابیم.
سرهنگ محمودی به تمامی والدین توصیه کرد: کودکان و نوجوانان خیلی سریع فناوری های جدید را یاد می گیرند و با آن آشنا می شوند پس سعی کنید اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری های جدید به روز نگه دارید و حتما کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: هموطنان می توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری بخصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار