استاندار تاکید کرد:

ضرورت کیفی‌سازی نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی

1400/10/23 - 13:04 - کد خبر: 57305
عکس

نصر: استاندار آذربایجان ‌شرقی، نیروی انسانی توانمند را اصلی‌ترین مزیت و مهم‌ترین شاخص پیشرفت سازمانی و عامل توسعه‌ی جوامع عنوان کرد و بر لزوم توجه به کیفی‌سازی نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه‌ی شورای راهبری توسعه‌ی مدیریت استان اظهار کرد: نیروی انسانی سرمایه‌ای زوال‌ناپذیر است و برای اینکه تلاش‌های آن در راستای اهداف سازمانی باشد باید داشبورد مدیریتی مناسب در سازمان تعریف شود.
وی با اشاره به وجود سازمان‌ها و انسان‌های رسالت‌مدار در مقابل سازمان‌ها یا انسان‌های وظیفه‌مدار افزود: سازمان‌های رسالت‌مدار معمولا خودمدیریتی بوده و به نظام‌های کنترلی چندانی نیاز ندارند.
خرّم همچنین یادآور شد: زمانی که سازمان‌ها به سمت وظیفه‌مداری حرکت می‌کنند، باید کنترل‌ها محسوس‌تر و جریان ارزیابی مقتدرتر حاکم باشد.
استاندار آذربایجان ‌شرقی در ادامه‌، مدیریت ارتباطات که تکمیل‌کننده‌ی زنجیره‌ی تعامل مجموعه‌ها با یکدیگر است را مهم عنوان کرد و گفت: حرف اصلی این است که چگونه باید انجام فعالیت‌های سازمانی به بهره‌وری و اهداف مورد نظر بیانجامد.
وی تأکید کرد: نیروی انسانی که ضعف دانش، تخصص و ارتباط دارد، بهره‌وری و کارآیی لازم را نخواهد داشت و امکانات مادی و فیزیکی را به هدر خواهد داد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به تشریح اهداف و دستاوردهای ارزیابی عملکرد برنامه‌های تحول اداری استان پرداخت و گفت: هدف عمده ارزیابی برنامه‌های تحول اداری در بعد استانی، موفقیت، استقرار و نهادینه سازی برنامه‌های تحول اداری، همچنین استقرار مفاهیم، مواد، الزامات و قوانین مندرج در قانون خدمات کشوری و مصوبات هیات دولت در ارتباط با بخشنامه شورای تحول اداری است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده، اصلاح فرآیندها، فهم و زبان مشترک از برنامه تحول، تحلیل و آینده نگری نیروی انسانی، ارتقای آگاهی از سلامت اداری، اعتماد و سرمایه اجتماعی، توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه خدمات الکترونیک، تمرکززدایی، مدیریت سبز و اشتراک‌گذاری دانش را از جمله دستاوردهای برنامه‌های تحول اداری عنوان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار