شهردار منطقه 6 مطرح کرد:

توسعه نامتوازن در کلانشهر تبریز / حل چالش جاده صنعت تبریز

1400/10/22 - 10:10 - کد خبر: 57233
احمد عنیفه

نصر: شهردار منطقه 6 تبریز گفت: کلانشهر تبریز اگر وسعت اش گسترده شده است ولی توسعه در آن نامتوازن بوده است.

به گزارش نصر، "احمد انیسه" در دیدار با مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر فرصت خدمت به مردم را با ارزش و حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه در مناطق کلانشهر تبریز به طور متوازن نیست، به طوری در ولیعصر هر متر زمین 60 میلیون تومان معامله می‌شود اما در منطقه ما و برخی مناطق دیگر متری 6 میلیون تومان.
وی ادامه داد: تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم تا حدی این توازن را متعادل کنم، البته مدعی نیستم که هر متر آپارتمان را در این منطقه به 60 میلیون برسانیم بلکه بی انصافی است که شهروندان این منطقه ارزش ملک شان حداقل با تورم افزایش نیابد.
 

 
شهردار منطقه 6 تبریز با اشاره به گذشته گفت: با وجود اینکه معتقدم نباید به دمبال مقصر باشیم ولی من به عنوان یک مسئول باعث شدم تا این شرایط به وجود بیاید. متاسفانه بعد از نصف راه یک بیمارستان نداریم، خواسته مردم معقول و به حق است.
انیسه اضافه کرد: در سال جاری دو میلیارد تومان سهیمه آسفالت برای منطقه 6 تخصیص داده شده که برای آن تعریض و آسفالت سازی جاده آنا خاتون در نظر گرفته شده است و تا این لحظه 18 میلیارد تومان داده شده که با سند 2 میلیارد می شود 20 میلیارد تومان.


 
شهردار منطقه 6 تبریز در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت به حال خود رها شده جاده صنعت غرب تبریز اظهار داشت: متاسفانه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در دور پنجم که اکثرا هم دیگر رای نیاورده اند با صاحبان صنایع این منطقه دیدار و وعده هایی داده اند که منابع اش مشخص نیست و الان باید پاسخگوی وعده های دروغین خود باشند.
وی ادامه داد: بر اساس آن وعده نیز یک لاین جاده زیرسازی شده و هم اکنون ناقص رها شده است.
انیسه وعده داد: با توجه به نقش کلیدی واحدهای صنعتی غرب تبریز در اقتصاد کشور و تردد خودروهای سبک و سنگین متعدد  در این محور تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا با کمک و حمایت مدیران واحدهای صنعتی چالش جاده صنعت را حل کنیم.
گزارش نصر می افزاید، در ابتدای این جلسه امیر کریم زاد شریفی مدیر مسئول آژانس خبری تحلیلی نصر ضمن تبریک انتصاب شهردار جدید منطقه 6 تبریز؛ اظهار داشت: منطقه 6 تبریز یکی از مناطقی است که از نگاه ها توسعه ای به دور بوده و ما امروز شاهد بروز مشکلات عدیده در این منطقه هستیم.
وی ادامه داد: بعد از هر بارشی خیل پیام های مخاطبان و شهروندان ساکن در این منطقه به رسانه ها ارسال می شود که معابرمان مملو از آب شده و این امر مشکلاتی را برایشان ایجاد می کند.
کریم زاد شریفی اضافه کرد: در کنار این چالش ها برخی تغییر کاربری های بی برنامه و صرفا منفعت طلبانه نیز موجب شده تا ساختار صنعتی و اقتصادی این منطقه دچار خدشه شود و نیاز دارد شهرداری منطقه 6 تبریز با حساس سازی موضوع زمینه جلب سرمایه گذاران و تزریق اعتبار بیشتر را برای منطقه فراهم کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار