وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان باید تولیدکننده علم باشند

1400/10/19 - 10:58 - کد خبر: 57067
یوسف نوری

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید تولیدکننده علم باشند و به همین دلیل ساحت تربیت علمی و فناوری آنها باید رشد کند.

به گزارش نصر، یوسف نوری روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه و تبیین طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی افزود: سواد دیجیتال گام مناسبی برای تربیت ساحت های تربیت و آموزش دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه دانش آموز باید همراه پژوهشگر باشد، ادامه داد: محیط آموزشی دانش آموز باید در میان دانش بنیان ها باشد، در واقع سواد دیجیتال برای رفع شکاف های دیجیتال است تا به سمت سواد اسمی نرویم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سواد در آموزش اسمی است. طرح سواد دیجیتال برای دانش‌آموزان جذابیت دارد، چراکه وی را به تولیدکننده تبدیل می کند. در واقع دانش‌آموز باید از این کار لذت ببرد.
نوری اجرای طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان را گام خوبی برای آغاز تربیت دانش آموزان در ساحت‌های مختلف دانست و یادآور شد: در حال حاضر ما در تربیت ساحت آموزشی دانش آموزان متوقف شده ایم که باید در این راستا تلاش های مناسبی انجام شود. اجرای این طرح ما را به سمت مدارس کارآفرین و از سواد اسمی به سمت سواد مفهومی و عملکردی پیش خواهیم رفت.
وی تصریح کرد: برای استقرار سواد چند بعدی باید شخصیت، هوش، استعداد و رغبت دانش‌آموز شناخته شود، همچنین تربیت باید از جایی آغاز شود که  دانش آموز به آن نیاز دارد و به جایی ختم شود که وی مسوولیت آفرین شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به دانش‌آموز دانش و مهارت کامل آموزش داده شود، اظهار داشت: دانش ارایه شده به فرزندان این مرز و بوم باید همراه با روش‌های نوین باشد، بنابراین برای اجرای این طرح باید از مشارکت های خارج از وزارت آموزش و پرورش نیز بهره مند شد.
نوری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید محل تردد مردم باشد، در واقع باید از ظرفیت اولیا بهره مند شد و همچنین برای شناسایی دانش‌آموزان باید سکوی استعدادیابی وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید مسوولیت اجتماعی را یاد بگیرند، امیدواریم برای دانش‌آموزان در ساحت‌های دیگر تربیتی نیز برنامه‌هایی داشته باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار