در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز مطرح شد؛

قانونی حرف بزنیم/ استاندار به طور جدی وارد شود / کدام نهاد ها در باسمنج شعبه زده اند؟

1400/10/19 - 09:15 - کد خبر: 57054
حجت الاسلام رسول برگی

نصر: رئیس شورای شهر تبریز گفت: تعجب می کنم از فرمانداری اگر واقعا نظر آنها این است که باسمنج بخشداری شود پس چرا مکان بخشداری را با پول شورای شهر آنجا اجاره کرده اند؟ چند ماه است که باسمنج بخش شده است، کدام نهاد ها در آنجا شعبه زده است؟ چرا فرار به جلو می‌کنند؟

به گزارش نصر، "حجت الاسلام رسول برگی" در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز قبل از اولین دستور جلسه در مورد باسمنج، گفت: موضوع بخش باسمنج از ابتدای شورای ششم بر سر زبان هاست، باسمنج و تبریز هیچ فاصله فیزیکی ندارند، بخش شدن باسمنج نه به نفع تبریز است و نه به نفع باسمنج.
وی در واکنش به اظهارات اخیر فرمانداری گفت: اینکه برخی درباره باسمنج صحبت می‌کنند و تصمیمات قانون را زیر سوال می‌برند جای تعجب دارد.
وی افزود: طبق قانون دیوان عدالت اداری، حتی افراد غیر ذی نفع اگر در این باره شکایت داشته باشند قابل ابطال است.
برگی گفت: اینکه می‌گویند نباید در مورد تصمیمات قوا حرفی زد، اشتباه است، ما تصمیمات قوا را طبق قانون قابل نقد می‌دانیم، فردی این حرف را می‌زند که دائما با قانون است!
وی تاکید کرد: بخش شدن باسمنج طرح جامع تبریز را زیر سوال می‌برد، اسناد و شواهد نشان می دهد به نفع هیچ طرف نیست.
وی خاطرنشان کرد: تعجب می کنم از فرمانداری اگر واقعا نظر آنها این است که باسمنج بخشداری شود پس چرا مکان بخشداری را با پول شورای شهر آنجا اجاره کرده اند؟ چند ماه است که باسمنج بخش شده است، کدام نهاد ها در آنجا شعبه زده است؟ چرا فرار به جلو می‌کنند؟
وی اضافه کرد: ما علیه قوا حرف نمی‌زنیم بلکه نقد می‌کنیم. شهرداری چند سال است در آنجا سرمایه گذاری می‌کند، توسعه تبریز تنها از آن سمت محقق خواهد شد، تفکر تبریز ده بزرگی است متولی این اتفاق است.
وی خطاب به استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: از آقای استاندار درخواست می‌کنیم به عنوان نمایندگان مردم که ما را انتخاب کرده اند، در این باره بصورت جدی وارد شوند، این در حالی است که معاونت عمرانی استانداری شخصا در این رابطه نامه داده اند، قانونی حرف بزنیم، نه احساسی و عاطفی.
وی تاکید کرد: مطابق بند 18 طرح جامع شهر تبریز حریم شهر تبریز تعیین شده که در آن باسمنج هم وجود دارد، ایجاد بخش باسمنج همان مطلب را از بین می برد.
وی افزود: طبق قانون حرف بزنیم، باسمنج و تبریز موضوعی است که به نفع هر دو شهر است.
برگی در پایان اضافه کرد: دیوان عدالت اداری نیز در رابطه با مصوبه بخش باسمنج نیز به این نتیجه رسیده است که تصمیم درستی در این زمینه گرفته نشده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار