مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی؛

بیش از یک‌چهارم صادرات کشور از جاده های آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد

1400/10/18 - 10:32 - کد خبر: 57013
جاده

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶ درصد صادرات کشور با استفاده از ظرفیت جاده ای این استان صورت می گیرد که نشان دهنده پتانسیل بالای راه های استان است.

به گزارش نصر، سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت و گویی افزود: در همین راستا، تکمیل کریدور غرب کشور بین پایانه مرزی بازرگان و بندر امام خمینی (ره) در دستور کار جدی وزارت راه قرار دارد و ساماندهی مبادی ورودی مرز نیز به صورت موازی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: یک‌ هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، این استان را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین از سه راهی حیدرآباد به عنوان محور انشعابی از کریدور غرب کشور شروع و پس از عبور از نقده و پیرانشهر به تمرچین ختم می‌شود، اظهار داشت: طول این محور ۷۰ کیلومتر بوده که برای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیت اقتصادی چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.
حمزه لو گفت: علاوه بر این، کنارگذر شهر پیرانشهر به طول ١۶ کیلومتر و ٨٠٠ متر از کنار پادگان شروع به سمت پایانه مرزی تمرچین ادامه دارد که ٣ کیلو متر از سمت تمرچین تکمیل شده و عملیات خاکبرداری در طول جاده به اتمام رسیده است.
وی افزود: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شهر پیرانشهر اعلام شد که اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای چهار خطه‌کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل در پایانه‌های مرزی جزو پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی این اداره دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز و پنج پایانه مرزی دارد که شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار