اختصاصی نصر/

حکم قصاص داماد قاتل تایید شد

1400/10/21 - 10:00 - کد خبر: 56948
داماد قاتل

نصر: حکم قصاص صادر شده از سوی قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی برای دامادی که آذرماه سال 1399 مادرزن خود را در یکی از روستاهای شهرستان اسکو در منزل شخصی اش به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

به گزارش نصر، دهم آذرماه سال ۱۳۹۹ بود که مردی با مراجعه به پلیس آگاهی، مفقودی همسر خود را به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داد و اظهار کرد: "صبح وقتی با همسرم صبحانه می خوردیم، گفت چون دخترم مسافرت رفته است، قصد دارم سوپی برای دامادمان درست کنم و ببرم، اما از آن موقع تا الان هیچ خبری از همسرم نداریم".

جسد از منزل داماد پیدا شد
این اظهارات کافی بود تا کارآگاهان داماد را مظنون اصلی پرونده بدانند و برای روشن شدن ماجرا، به منزل وی بروند. اما داماد منکر هرگونه اطلاعی از مادرزن خود شد و گفت: "من هیچ خبری از وی ندارم، صبح برایم سوپ آورد و رفت".
ولی با بررسی دوربین های مداربسته موجود، مشخص شد که مقتول وارد منزل دامادش شده و دیگر هرگز از آنجا بیرون نیامده است. همین مدرک کافی بود تا شک کارآگاهان به داماد ۳۰ ساله تقریبا به یقین تبدیل شود. بنابراین هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی منجر به کشف جسد زن از خانه داماد شد. جسدی که دست و پا بسته در گوشه ای از اتاق پذیرایی دفن شده بود.

اعتراف داماد به قتل مادرزن
با کشف جسد، متهم در پلیس آگاهی اقرار به ارتکاب قتل عمد نمود و انگیزه خود از قتل را سرقت طلاجات مادرزن به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال عنوان کرد. همچنین وی وقتی در مقابل بازپرس پرونده نیز حاضر شد، به جرم خود اعتراف کرد.

صدور حکم قصاص
جلسه محاکمه این داماد متهم به قتل روز یکشنبه، 25 آبان ماه سال جاری، در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به ریاست قاضی جعفر محمدپور برگزار شد.
گزارش نصر حاکی است، قضات دادگاه برای این داماد جوان حکم قصاص صادر کردند که این حکم در دیوان عالی کشور نیز حکم تایید خورد.
انتهای پیام/

پژوهشیار