مدیرکل دامپزشکی استان؛

کارخانجات لبنی آذربایجان‌شرقی برای صادرات آماده‌اند

1400/10/13 - 11:04 - کد خبر: 56813
کارخانه پگاه

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: کارخانجات لبنی دارای کد آذربایجان‌شرقی برای صادرات شیر و محصولات لبنی آمادگی کامل دارند.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد روز دوشنبه در جلسه هماهنگی انجام ممیزی های داخلی و خارجی از کارخانجات لبنی دارای کد «آی.آر» با حضور مدیران و مسئولین فنی بهداشتی و تضمین کیفیت کارخانجات لبنی، اظهار کرد: در اولین فرصت جلسه ای با حضور مسئولین دامپزشکی استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در خصوص رفع موازی کاری ها و تسهیل امور بهره برداران در حوزه کارخانجات لبنی برگزار می شود.
وی با اشاره به بازدید هیات های ممیزی خارجی از کارخانجات لبنی آذربایجان شرقی، خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی کشورهای مقصد و افزایش کیفیت محصولات تولیدی توسط کارخانجات لبنی استان شد.
بهداد بر لزوم آمادگی کامل کارخانجات لبنی استان جهت ممیزی تاکید کرد و سیاست اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی را در این زمینه، حمایت و رفع مشکلات کارخانجات لبنی اعلام کرد. 

همچنین در این جلسه مدیران کارخانجات لبنی به بیان مشکلات موجود در خصوص موازی کاری وظایف دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و سازمان استاندارد در حوزه کفعالیت خود پرداختند. 
به گزارش ایرنا، ۵۸۰ واحد دامپروری در سطح آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که از این میزان تعداد ۱۴۶ واحد صنعتی و بقیه نیمه صنعتی است و میزان تولید سالیانه شیر استان به حدود ۵۶۰ هزار تن می رسد.
بیش از ۱۰ واحد صنعتی تولید لبنیات در آذربایجان شرقی فعال است که به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان و همجواری و نزدیکی آن به جمهوری های قفقاز، عراق و ترکیه، ظرفیت های بالایی برای صادرات مازاد نیاز و تولید و ارزآوری برای کشورمان دارند.
نیاز روزانه آذربایجان شرقی به لبنیات و فراورده های لبنی ۲۵۰ تن است که ۲۰۵ تن ان توسط پگاه و بقیه توسط دیگر کارخانجات لبنی تامین می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار