دست رد عربستان و امارات به دوچرخه سواری ایران

1400/10/08 - 10:26 - کد خبر: 56524
عکس

نصر: دوچرخه سواری ایران تمایل داشت در راستای آماده سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جاده قهرمانی آسیا در دو تور بین المللی عربستان و امارات شرکت کند که درخواست ایران پذیرفته نشد.

به گزارش نصر، درخواست دوچرخه سواری ایران برای حضور در تور‌های عربستان و شارجه امارات مورد پذیرش قرار نگرفت.

دوچرخه سواری ایران تمایل داشت در راستای آماده سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جاده قهرمانی آسیا در دو تور بین المللی عربستان و امارات شرکت کند که درخواست ایران پذیرفته نشد. تور شارجه امارات ۲۸ ژانویه تا اول فوریه۲۰۲۲ (۸ تا ۱۲ بهمن) و تور عربستان اول تا پنجم فوریه۲۰۲۲ (۱۲ تا ۱۶ بهمن) برگزار می‌شود.
محمود وفایی سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در مورد این مسئل به ایسنا گفت: ما درخواست حضور در این تور‌ها را داده بودیم، اما کمیته برگزاری تور‌ها می‌توانند با توجه به تعداد درخواست‌ها و سقفی که برای حضور تیم‌ها وجود دارد، تیم‌ها را انتخاب کنند. همین روند را ما هم برای تور ایران - آذربایجان داریم و براساس شرایط، تیم‌ها انتخاب و در نهایت پذیرش و عدم پذیرش آن‌ها را اعلام می‌کنیم. زمانی که تیم پذیرش شود، دعوتنامه از سوی میزبان ارسال می‌شود.
او ادامه داد: با اعلام لیست نهایی تیم‌ها برای حضور در تور عربستان و امارات مشخص شد، درخواست ایران پذیرفته نشده است که علت آن حالا ممکن است بخشی مسائل سیاسی باشد و بخشی هم مسائل فنی. سطح این تور‌ها بالا است و از طرفی، چون در زمستان مسابقه‌ای در آسیا نداریم، هر مربی تمایل دارد در این تور‌ها شرکت کند و مربیان ما هم این درخواست را داشتندکه مجوز حضور در تور‌ها را بگیریم که متاسفانه حاصل نشد و امیدوارم شرایط برای حضور در تور ترکیه فراهم شود.
وی در مورد حضور در تور ترکیه گفت: مسابقات پیست قهرمانی آسیا اواخر اسفند در هندوستان برگزار می‌شود که البته هنوز میزبان اطلاعات برگزاری را اعلام نکرده است و شاید بخاطر شیوع امیکرون تور به تعویق بیفتد. مسابقات جاده قهرمانی آسیا در اوایل فروردین ۱۴۰۱ است و تیم جاده در حد فاصل برگزاری این دو مسابقه در تور ترکیه شرکت می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار