رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز؛

دبیرخانه جامع شهر دوستدار کودک تشکیل شود

1400/10/05 - 10:33 - کد خبر: 56371
سیدکاظم زعفرانچی

نصر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز گفت: در راستای تحقیق و گردآوری اطلاعات و شناسایی مناطق و تجمیع تجربیات شهرهای دوستدار کودک در دنیا و همچنین سازماندهی نشست‌ای تخصصی، دبیرخانه جامع شهر دوستدار کودک باید تشکیل شود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر ظهر امروز در اولین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در دوره جدید مدیریتی شهرداری تبریز اظهار کرد: در حوزه شهر دوستدار کودک با دو چالش عمده مواجه هستیم که اولین مورد آن فقدان قوانین، چارچوب و استانداردهای لازم در این حوزه است که تشکیل دبیرخانه می‌تواند این چالش را رفع کند.
وی افزود: دومین چالش ما در این حوزه بحث بودجه است که نیاز به برنامه‌ریزی اساسی در این حوزه داریم، چرا که برنامه‌ریزی دقیق ما بدون لحاظ بودجه مربوطه امری بیهوده است.
عضو شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تصریح کرد: پانزده نظریه شهرسازی در حوزه شهر دوستدار کودک وجود دارد که به چهار حوزه آن توجه ویژه شده است.
وی خاطرنشان کرد: خلاقیت، آموزش، امنیت و بازی، چهار حوزه‌ای هستند که در حوزه شهرسازی با موضوع شهر دوستدار کودک مورد توجه ویژه قرار دارند.
زعفرانچی‌لر یادآور شد: از اولین روزهای عضویت در شورای شهر تبریز با فعالان حوزه کودک در موضوعات مختلف دیدار داشته و با نظرات آنها در مسائلی چون کتابخوانی، آموزش، موسیقی، فرهنگ و دیگر موضوعات آشنا شده‌ام.
وی اضافه کرد: می‌توانیم یک شورای عالی و یک مجمع عمومی برای این موضوع تشکیل دهیم  که دیگر نهادها نیز در  مجمع عمومی در رابطه با حمل و نقل، آموزش، فرهنگ و اجتماع، بهداشت و درمان نظرات و و دیدگاه‌های خود را ارائه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار