خبر/

لزوم توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان تهران و باکو

1400/10/01 - 17:02 - کد خبر: 56235
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی

نصر: عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اعتقاد دارد، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان می‌تواند به توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی میان ۲ کشور کمک شایانی کند.

به گزارش نصر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان در راستای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه این کشور، اظهار داشت: رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان است، از این‌رو شاهد سفر امیرعبداللهیان به باکو هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری آذربایجان در میان همسایگان از شاخص‌های ویژه‌ای برای ایران برخوردار است و در این میان مشترکات فرهنگی و تاریخی نیز به این مهم می‌افزاید.
وی ادامه داد: اگر چه برخی از بدخواهان دو ملت نخواسته‌اند روابط میان دو کشور تقویت شود اما با وجود شیطنت‌های دشمنان، روابط تاکنون خوب بوده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حاشیه‌های رخ داده اخیر در منطقه نباید مانعی برای توسعه روابط دوجانبه باشد، تصریح کرد: بر این اساس مقامات دو کشور باید بر روی توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و سیاسی تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.
عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: بدون شک روابط دو کشور باید فراتر از معیارهای همسایگی باشد، از این‌رو مقامات دو کشور باید با در کنار هم قرار گرفتن، بتوانند محور تحولات باثبات‌کننده منطقه باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار