مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل؛

استان اردبیل در طلاق رتبه پنج کشوری را دارد

1400/10/01 - 16:00 - کد خبر: 56227
طلاق

نصر: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه هر روز در این استان هشت فقره طلاق به ثبت می‌رسد، گفت: در این زمینه اردبیل رتبه پنجم کشوری را دارد.

به گزارش نصر، شهرام رسولی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: میزان طلاق در این استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است .
وی اضافه کرد: میانگین نرخ طلاق در کشور ۲.۶۷ درصد بر اساس جمعیت و نرخ استان اردبیل ۲.۶۷درصد است.
به گفته وی، میانگین سنی طلاق برای مردان در این استان ۳۶.۱۹ سال و برای زنان ۳۰.۷۰ سال می‌باشد.
رسولی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۶۸فقره طلاق در ۹ ماه سال جاری ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و پنج فقره بود.
وی با اشاره به افزایش میزان ازدواج در استان اردبیل گفت: تاکنون هشت هزار و ۸۵۸ فقره ازدواج در این استان به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  چهار درصد افزایش نشان می‌دهد و بطور متوسط هر روز ۳۲ فقره ازدواج در استان به ثبت می‌رسد.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: ولادت ثبت شده در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بطور متوسط هر روز ۴۵ مورد و هر ساعت ۲ مورد ولادت در استان ثبت می‌شود که ۹۹.۶ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود.
رسولی میزان فوتی‌های استان در ۹ ماهه گذشته را هفت هزار و ۳۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.
جمعیت استان اردبیل اردبیل تا پایان سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۲۵هزار و ۲۶۹ بوده  که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد هم در مناطق روستایی زندگی می کنند. ۵۱ درصد این جمعیت را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار