مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی تبریز به ۳۵۰ مگاوات می‌رسد

1400/09/30 - 10:35 - کد خبر: 56135
برق

نصر: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: با اتمام تعمیرات اساسی واحد ۲ نیروگاه حرارتی، ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها به ۳۵۰ مگاوات می‌رسد.

به گزارش نصر، سیدمحسن موسوی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این واحد با افت تولید به ۲۸۰ مگاوات رسیده بود، افزود: مالک این نیروگاه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر این واحد اختصاص داده و کار تعمیرات نیز به دست پرسنل این شرکت انجام می‌ شود.
وی با اشاره به این‌که تعمیرات این واحد ۹۰ تا ۱۰۰ روز طول می‌کشد، اظهار داشت: نیروگاه‌های حرارتی بخار معمولا پس از فعالیت ۴۰ تا ۵۰ هزار ساعته از مدار خارج شده و وارد مرحله تعمیرات اساسی توربین می‌شوند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: سایر بخش‌های نیروگاهی نیز در صورت نیاز به سرویس دهی از این فرصت استفاده کرده و تحت تعمیر قرار می‌گیرند.
موسوی، با بیان این‌که یک واحد نیروگاه سهند بناب نیز در دست تعمیرات اساسی است، ادامه داد: این تعمیرات به صورت برنامه سالانه توسط شرکت دیسپاچینگ انجام می‌ شود و در زمان تعمیرات واحدها، خلاء تامین انرژی از سوی سایر نیروگاه‌ها پوشش داده می‌شود تا خاموشی اتفاق نیافتد.
وی مدعی شد: نیروگاه‌های حرارتی بخار و سیکل رنکین تبریز و سهند با آخرین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت بوده و معمولا افزایش کیفیت تکنولوژی در حوزه نیروگاه‌های سیکل رنکین در دنیا چندان وجود ندارد و ۲ نیروگاه تبریز و سهند جزو بهترین نیروگاه‌های جهان هستند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه تبریز دارای ۲ واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی، سهند بناب دارای ۲ واحد ۳۲۵ مگاواتی و صوفیان دارای چهار واحد گازی ۲۵ مگاواتی بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی بخش خصوصی در هریس نیز در حال تکمیل و ۱۰۰ مگاوات نیز نیروگاه های پراکنده بخش خصوصی در استان وجود دارد.
موسوی، افزود: راهکار این شرکت برای عدم خاموشی ها در پیک سالانه، نگهداشتن نیروگاه‌ها در تولید توان اسمی آن‌ها بوده و تولید نیروگاه‌ها ممکن است بنا به دلایل و مشکلات فنی کاهش یابد، اما با انجام تعمیرات اساسی و سرمایه گذاری می‌توان این موانع را رفع کرد.
وی با بیان اینکه در سال آینده نسبت به امسال در تبریز حداقل به میزان ۷۰ تا ۸۰ مگاوات تولید برق افزایش می یابد، یادآوری کرد: تلاش می شود نیروگاه‌ها به حداکثر تولید برسند و در این راستا از مردم می خواهیم در مصرف برق که با زحمت تولید می‌شود، نهایت دقت و صرفه جویی را انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار