خبر/

تولید واکسن طیور در موسسه رازی از خروج ۳.۵ میلیون دلار جلوگیری می‌کند

1400/09/29 - 17:19 - کد خبر: 56121
واکسیناسیون طیور

نصر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب کشور از تولید سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دُز انواع واکسن روغنی طیور در این موسسه خبر داد و گفت: این میزان تولید مانع از خروج ۳.۵ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود.

به گزارش نصر، عارف هوشیاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های موسسه رازی اظهار کرد: این موسسه تعهد سالانه تولید حدود ۴۰۰ میلیون دز انواع واکسن های روغنی طیور مثل واکسن دوگانه نیوفلو رازی و واکسن های روغنی تکی نیوکاسل و آنفلوانزا با ارزش یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال را دارد.
وی با بیان اینکه این موسسه، شعبه برتر در بین شعبات اقماری موسسه رازی است، گفت: عملیات احداث ساختمان پروژه تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با بودجه پیش بینی شده سه هزار و  ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در این موسسه آغاز شده است.
هوشیاری، همکاری در اجرای طرح های تحقیقاتی و دامپزشکی استانی و ملی، نوسازی و اتوماتیک‌کردن خطوط تولید جهت استانداردسازی و افزایش بهره وری تولید و راه اندازی دستگاه های تزریق و برداشت تمام اتوماتیک تولید واکسن را از جمله اقدامات مهم این موسسه در طول سال گذشته برشمرد و گفت: از دیگر ظرفیت های موسسه سرم سازی شمال غرب کشور می توان به افزایش ظرفیت فضاهای آزمایشگاهی، تحقیقاتی و تولیدی و پوشش دادن تحقیقات کاربردی و تشخیصی اداره کل دامپزشکی نام برد.
وی با بیان اینکه موسسه واکسن و سرم سازی رازی شمال غرب به عنوان قطب تولید واکسن های روغنی کشور آماده تولید صنعتی واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و واکسن های چندگانه روغنی توام با برونشیت و ای دی اس پرندگان است، افزود: از جمله مهم ترین پروژه های تحقیقاتی می توان به طراحی و تولید صنعتی واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوانزا و گامبورو اشاره کرد.
هوشیار ادامه داد: همچنین طراحی و تولید نیمه صنعتی واکسن های نیوکاسل برویلر ۰.۱ سی سی و آنفلوانزا  H۹N۲ تیتر بالا، طرح کلان طراحی و تولید واکسن ۳ گانه نیوکاسل، برونشیت و  EDS، پروژه طراحی و تولید واکسن سه گانه کشته روغنی نیوکاسل، برونشیت EDS، تولید نیمه‌صنعتی واکسن آنفلوانزای فوق حادH۵N۸، شناسایی و جداسازی عامل بیماری اورنیتوباکتریوم در فارم های گوشتی آذربایجان شرقی از دیگر فعالیت های این موسسه می باشد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور واقع در ۵۰ کیلومتری تبریز در مجاورت روستای پیام مرند در سال ۱۳۷۲ در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار احداث شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار