۳۵۹ میلیارد تومان پرونده تخلف برای اصناف آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

1400/09/26 - 15:33 - کد خبر: 55981
بازرسی صمت

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماه سال جاری ۶ هزار و ۲۹۴ پرونده تخلف به ارزش حدود ۳۵۹ میلیارد تومان برای اصناف استان تشکیل شد.

به گزارش نصر از ایرنا، یوسف پایدار، روز جمعه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه این پرونده ها به دنبال انجام ۱۱۲ هزار و ۴۶۱ بازرسی از اصناف این استان تشکیل شده است، افزود: در این مدت ارزش پرونده های تخلفاتی تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، مراغه و میانه بوده است، اظهار داشت: گرانفروشی، عدم صدور فاکتور فروش و عدم درج قیمت کالا از جمله تخلفات صنفی در این استان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح نظارتی شب یلدا نیز به منظور تامین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی و با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ۲۰ آذر تا اول دی ماه اجرا می شود.

پایدار، ادامه داد: در طرح نظارتی شب یلدا کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی، نحوه عرضه اقلام اولویت دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل ،خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآوری کرد: در طول سال و ایام ویژه نیز گشت های مشترک به صورت میدانی و مستمر در حوزه تامین و توزیع اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاه های متولی اجرا می شود و تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و قنادان در این زمینه اتخاذ شده است.

پایدار، افزود: از مرداد ماه سال جاری مسوولیت نظارت بر محصولات کشاورزی، غذایی و دامی اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ، انواع و اقسام نان از این سازمان منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار و دستورالعمل لازم در این خصوص از ۲۰ آبان ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار