نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:

ضرورت حرکت همسو در میان تولید کنندگان اندیشه حوزه و دانشگاه

1400/09/25 - 20:07 - کد خبر: 55973
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تولیدکنندگان اندیشه در حوزه و دانشگاه برای انسجام و هم‌گرایی ارزشی و فرهنگی و مصونیت جامعه از خطر گسیختگی فرهنگی باید حرکت همسو داشته باشند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عمیق‌ترین و پایدارترین جلوه وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان مبارکی است که بعد از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل(ره) روحی جدید در کالبد دو نهاد علمی کشور دمیده شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت‌های نرم افزایی حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه وظیفه‌ی تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز کشور و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند که می‌توانند با هم افزایی این ظرفیت‌ها را ارتقا دهند.
وی، حرکت پر شتاب و جدی گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه را مرهون شهید آیت الله مفتح، شهید آیت الله مطهری و شهید آیت الله دکتر بهشتی دانست و گفت: این حرکت بعد از پیروزی انقلاب شتاب بیشتری گرفته و گامهای جدی تر و راهبردی‌تری در مسیر وحدت این دو قشر برداشته شده است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: معظم له در طول سالهای متمادی از زوایای گوناگون ضرورت اهمیت وابعاد مختلف مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه و تبیین قرار داده اند.
امام جمعه تبریز در ادامه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که در دفاع از اسلام و نظام در نگاه دینی به گزاره‌های علمی در تامین نیازمندیهای اجتماعی در برخورد و مقابله با توطئه‌های دشمنان خارجی و سرسپردگان داخلی آنها وحدت و اتحاد موضع داشته باشند.
وی با اشاره به وحدت فرهیختگان جامعه در عصر پیامبر اکرم(ص) گفت: برای ایجاد وحدت در میان هر قشر و جامعه‌ای به عوامل و حلقه‌های اتصالی نیاز است که اعضای یک جامعه را مانند دانه‌های تسبیح منظم به هم پیوند می‌دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار