رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هشدار داد:

ورود فاضلاب آلوده به کانال‌ های کشاورزان تبریز

1400/09/25 - 15:46 - کد خبر: 55968
فاضلاب شهری

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برخی شبکه‌های فاضلاب بی مهابا به اراضی عمومی کشاورزی وارد می‌شود باید جلوگیری و ایستادگی در مقابل این امر، به یک مطالبه و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی درباره ورود آب‌های فاضلاب و آلوده به کانال‌های کشاورزان تبریز هشدار داد.
وی با بیان اینکه بیاییم یک‌بار برای همیشه مسأله آبیاری مزارع سبزی و صیفی با آبهای فاضلاب را حل کنیم، گفت: به این سوال پاسخ دهیم که کشاورزان در مسیر آب‌های آلوده و فاضلاب قرار گرفته و به کشاورزی پرداخته‌اند یا کشاورزی در آن مناطق انجام می‌پذیرفته و کشاورز چاه آبیاری داشته کانال آب جاری و قنات داشته و توسعه صنعت و شهرها باعث گردیده آب فاضلاب به کانال‌ها و قنواتی که سالیان سال توسط کشاورزان مورد استفاده در مزارع قرار می‌گرفتند ورود پیدا کند؛ کشاورز مظلوم در این خصوص تقصیر ندارد متولیان امر نباید اجازه دهند آب‌های فاضلاب و آلوده به کانال‌های کشاورزان ورود نکرده و از هم تفکیک شود.
وی با بیان این‌که منافع بلندمدت ایجاب می‌کند تا به امور زیربنایی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: برخی شبکه‌های فاضلاب بی مهابا به اراضی عمومی‌کشاورزی وارد می‌شود باید جلوگیری و ایستادگی در مقابل این امر، به یک مطالبه و فرهنگ عمومی‌تبدیل شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: البته فاضلاب‌ها نباید در محیط رها شوند؛ در این خصوص نیز باید از دستگاه‌های متولی نیز سوال شود و پاسخگو باشند.
فتحی  در رابطه با آبیاری محصولات کشاورزی با آب نامتعارف گفت: در اطراف زمین‌های کشاورزی میدان آذربایجان، چاه‌ها را با همکاری آب منطقه ای شناسایی کرده و لوله گذاری انجام گرفته تا آب فاضلاب با آب چاه‌ها مخلوط نشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: البته در این خصوص دستگاه‌های دیگری هم مسئولند که باید پاسخگو باشند که چرا در اطراف زمینهای کشاورزی باید آب فاضلاب وارد چاه شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار