در کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار مطرح شد:

بررسی طرح خروج شورای شهر تبریز از عمارت ساعت

1400/09/25 - 13:12 - کد خبر: 55957
میدان ساعت تبریز

نصر: رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار گفت: در صورتی‌که خروج اعضا شورا از عمارت ساعت کمکی به احیا این عمارت کند، در کوتاهترین زمان ممکن اعضا شورا به مکانی دیگر نقل مکان می‌کنند.

به گزارش نصر  سید کاظم زعفرانچیلر در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود کسب و کار که با موضوع طرح خروج شورای شهر تبریز از عمارت ساعت برگزار شد، اظهار کرد: طرح خروج از عمارت ساعت شهرداری تبریز طرحی مورد اهمیت و قابل تامل و مهم است.
وی با بیان اینکه برای خروج از این ساختمان باید به موارد مشخصی توجه کرد، افزود: برای این امر طرح‌هایی نیز ارائه شده که، برای مثال حضور در ساختمان شماره دو شهرداری یکی از نمونه مکان‌های کاندیدا برای حضور شهرداری است.
زعفرانچیلر با اشاره به پیشنهاد ایجاد کمیته مرمت اظهار داشت: کمیته احیا مرمت ساختمان عمارت شهرداری قدیم، توسط این کمیته به سمت اجرا مرمت از سال آینده برود.
روح الله دهقان نژاد عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای دوره‌ ششم شورا، احیا عمارت ساعت اولویت اول اعضا دوره‌ی ششم بوده و همه اعضا متفق القول معتقدند که هر اقدامی در احیا این عمارت اثر گذار باشد، توسط اعضا شورا انجام خواهد شد. اما سوال اینجاست که آیا واقعا تخلیه اینجا مساوی با آغاز و اجرای کار مرمت خواهد بود؟
وی افزود: در این خصوص باید شهرداری طرح و لایحه‌ای مشخص به شورا ارائه دهد و در این طرح بودجه و زمان بندی مشخصی برای مرمت در نظر گرفته شود.
دهقان‌نژاد با اشاره مبالغ مختلف برای انتقال شورا گفت: آیا با توجه به بودجه ۱۴۰۱ و مبالغ اظهار شده، امکان تخلیه عمارت و حضور در ساختمانی دیگر ممکن خواهد بود؟
وی با بیان اینکه بودجه نویسی، امری تشریفاتی است و فقط لحاظ می‌شود و اراده می‌خواهد تا آن را اجرایی کنیم، گفت: در اختصاص بودجه به این امر کمی تردید دارم که آیا این مبلغ تحقق خواهد یافت؟
زعفرانچیلر در ادامه گفت: شهرداری طی سه سال  باید مکان‌یابی کرده و محل جدید را مشخص کند، چرا که نقل مکان موقت خواهد بود.
وی اظهار داشت: برای کاربری پس از ترمیم، بسیاری از مجموعه دارن می‌توانند بیایند و در این عمارت موزه‌هایی مختلف از مجموعه‌های غنی و مورد اهمیت را تشکیل داد. زیر زمین این عمارت خالی است و می‌توان مرمت را از زیر زمین آغاز کنیم.
در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری طرحی مشخص در خصوص اولویت‌های مرمت، بودجه و زمان بندی در اجرای طرح ارائه دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار