رییس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز؛

مسیرگشایی‌ها در تبریز ناقص مانده‌اند

1400/09/25 - 12:48 - کد خبر: 55951
بافت شهری

نصر: رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه مسیرگشایی‌هایی که در سال‌های پیش در مناطق حاشیه‌نشین تبریز آغاز شده، ناقص مانده و مانعی برای سرمایه‌گذاری اهالی شده‌اند.

به گزارش نصر، روح‌الله رشیدی در حاشیه بازدید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از مناطق حاشیه‌نشین تبریز اظهار کرد: طرح جدید مسیرگشایی حاشیه شهر تبریز قرار است تا خیابان ۴۲ متری را به کوثر شرقی و آن محل را نیز به اتوبان وصل کند و یکی از طرح‌های دوره‌های قبل بوده که نیمه تمام مانده و به معضلی بزرگ برای اهالی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در بودجه سال ۱۴۰۱ رخ خواهد داد، اتمام این طرح مسیرگشایی است که املاک واقع در محدوده آن  تملک شده و طرح تغییر خواهند یافت و در نهایت مسیر ذکر شده به اتوبان پاسداران وصل می‌شود که اگر این طرح پایان یابد، شهرداری هم در حین اجرای پروژه می‌تواند برای ایجاد فضاهای فرهنگی اقداماتی ترتیب دهد.
رشیدی یادآور شد: اتصال امتداد خیابان ۴۲ متریبه ثقه الاسلام میسر نیست، زیرا در این صورت ۲ پروژه باید اجرایی شود که در روند سرعت و اجرای پروژه تاثیر بسزایی دارد.
خیابان انقلاب (۴۲متری) در منطقه شمال غرب تبریز واقع شده و طولانی ترین و مهم ترین خیابان یکی از مناطق پرتراکم این شهر از نظر جمعیت محسوب می شود. 
طرح امتداد مسیرگشایی این خیابان و اتصال آن به کمربندی پاسداران از سال ها قبل بلاتکلیف مانده و همین امر مشکلات زیادی را برای ساکنان این منطقه، از نظر وقوع راه بندان های طولانی و نیز بلاتکلیفی مردم برای بدنه سازی خیابان و عمران و آبادی محل، ایجاد کرده است.
رفع مشکلات و پیگیری مسائل شهروندان از وظایف مدیریت شهری است
رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید گفت: رفع مشکلات و پیگیری مسائل شهروندان از وظایف اصلی مدیریت شهری است.
روح‌الله دهقان‌نژاد اظهار کرد: مسیری که امروز اعضای شورای شهر تبریز به همراه شهردار از آن بازدید کردند، یکی از مناطق بسیار مشکل‌دار تبریز به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: رفع مشکلات و پیگیری مسائل شهروندان از وظایف اصلی مدیریت شهری است.
دهقان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح مسیرگشایی این محدوده ادامه داد: مقرر شده در سال ۱۴۰۱ تغییری در این منطقه را شاهد باشیم و در همین راستا اعضای شورای شهر هم در تلاشند تا با پیگیری، اقدامات را به سمت پیشرفت سوق دهد.
مشکلات مناطق حاشیه نشین آسیب شناسی شده اند
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این بازدید گفت: وضعیت بافت فرسوده تبریز یکی از معضلات و مشکلاتی بوده که سال‌های متوالی بدون رسیدگی باقی مانده است.
غلامرضا احمدی، مشکلات بافت فرسوده تبریز را ناشی از عدم رسیدگی مدیریت‌های شهری در دوره‌های قبلی دانست و اظهار کرد: این مشکلات برای ما دغدغه بود و باعث شد تا وارد میدان شویم و برای رسیدگی به این مناطق که سالیان سال به آنها توجه نشده و یا شعاری برخورد شده است، اقداماتی را در نظر بگیریم.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: اکنون شاهد هستیم که اعضای شورای ششم و شهردار تبریز به صورت میدانی به عرصه آمده‌اند و می‌خواهند به دور از شعار، اقداماتی در خورشان برای این مناطق انجام دهند.
احمدی اضافه کرد: خوشبختانه اکثر مدیران شهری درک صحیحی از موقعیت داشته و مشکلات مناطق حاشیه‌نشین را آسیب شناسی کرده‌اند که امیدواریم برای برطرف کردن این مشکلات اقدامات عملی هرچه سریع‌تر انجام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار