سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۶ میلیون دلار کالا از آذربایجان‌شرقی به سوریه صادر شد

1400/09/23 - 14:23 - کد خبر: 55850
ترانزیت، صادرات

نصر: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در مدت سپری شده از سال جاری ۶ میلیون دلار کالا از این استان به سوریه صادر شده است.

به گزارش نصر، غلامعلی راستی  روز سه شنبه در جلسه میز استانی کشور سوریه، با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط تجاری آذربایجان شرقی با کشور سوریه، گفت: مجموع صادرات کشور به سوریه در هشت ماهه امسال در حدود ۱۲۱ میلیون دلار بوده که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال، اهداف پیش بینی شده محقق خواهد شد.
وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در کنار سایر اقشار مردم همواره همکاری خوبی با ستاد مدافعان حرم داشته و در زمان جنگ نیز شاهد ایثارگری ها و رشادت های جوانان آذربایجان شرقی در دفاع از حرم بوده ایم و باید در حال حاضر جهادگران عرصه اقتصادی استان با حضور فعال در بازار سوریه از فرصت ایجاد شده برای بازسازی این کشور بهره لازم را ببرند.
راستی ادامه داد: سرمایه گذاری در سوریه و صادرات محصولات تولیدی استان به این کشور، بازار خوبی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان فراهم می کند.
سرپرست سازمان صمت استان ، ادامه داد: حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی از عمده ترین گروه های کالایی صادراتی استان به سوریه بوده اند.
راستی، نشست مشترک فعالان اقتصادی ، تجار و بازرگانان کشور سوریه و آذربایجان شرقی را فرصتی مغتنم برای شناساندن ظرفیت های صنعتی ، معدنی و تجاری استان برشمرد و یادآوری کرد : سازمان صمت استان به منظور پیشبرد بهتر برنامه های تبیین شده و رفع برخی چالش های پیشرو در تجارت با سوریه، آماده ایجاد هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران است تا زمینه بهبود رتبه تجاری استان و کشور با سوریه فراهم شود.
وی همچنین بر حضور رایزن بازرگانی ایران در کشور سوریه جهت پشتیبانی از بازرگانان و فعالین اقتصادی تاکید کرد.
در این جلسه «انزلی چی»، دبیر استانی میز سوریه در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، گزارشی از اقدامات اجرا شده در بخش های مختلف با عناوین حساس سازی، ترویجی، حمایتی، اطلاع رسانی، تجاری و انعکاس به دولت ارائه داد و چالش های تجارت و سرمایه گذاری در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار